اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خبر داد

رقابت 400 نفر در مسابقات استانی قرآن کریم در البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: 400 نفر از برگزیدگان سی و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز رقابت خود را در استان البرز آغاز کردند.

رقابت 400 نفر در مسابقات استانی قرآن کریم در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در حاشیه مسابقات استانی سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم که در استان البرز از امروز آغاز شده است، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرائت قرآن و آشنا شدن بیشتر نسل امروز با مفاهیم قرانی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده امروز مرحله استانی سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان البرز در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) آغاز شد.

این مسئول با بیان اینکه منتخبان این دوره از مسابقات قرآنی به مدت چهار روز با هم به رقابت می‌پردازند، افزود: این افراد در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء، اذان، ابتهال و تواشیح و در دو بخش آقایان و خانم‌ها و در دو گروه سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان به رقابت می‌پردازند.

به گفته صالحی بیان رقابت بخش‌های قرآنی در روزهای یکشنبه و دوشنبه و بخش اذان و همخوانی‌ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و سه نفر برتر هر گروه به مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی راه می‌یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: این طرح از دو سال پیش به فرموده مقام معظم رهبری در سراسر کشور آغاز شد که در اولین سال اجرای این طرح هشت هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

صالحی سهمیه تعیین شده برای اجرای این طرح در سال جاری را 14 هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، امسال نیز حدود 17 هزار حافظ قرآن در استان موفق به حفظ قرآن از سه جز به بالا شده‌اند.

انتهای پیام/2302/ک20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول