اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد:

اسلامی ‌شدن دانشگاه‌ها بدون توجه به قرآن امکان‌پذیر نیست

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد گفت: اسلامی ‌شدن دانشگاه‌ها بدون توجه و رجوع به قرآن کریم امکان‌پذیر نیست.

اسلامی ‌شدن دانشگاه‌ها بدون توجه به قرآن امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین محتشمی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: بحث قرآن و آشنایی با قرآن کریم آنچنان که باید و شاید در مجامع علمی و فرهنگی مورد توجه نیست.

 

وی ادامه داد: این امر نیازمند حرکت گسترده و همه‌جانبه در عرصه‌های علمی و فرهنگی است و با توجه به این نیاز باید اقدامات علمی تحقیقاتی گسترده‌ای طرح‌ریزی شود.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد افزود: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره می‌توان به مواردی مانند آشنایی جامعه دانشگاهی با علوم و معارف قرآن به عنوان حبل‌المتین و آخرین سخن خدا با بشریت که تاکنون مغفول واقع شده است، زمینه‌سازی برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های اسلامی بین رشته‌ای، اصلاح نگرش فرق اسلامی به مبانی عقیدتی جهان تشیع به قرآن کریم اشاره کرد.

 

وی تعامل بین علمای بلاد اسلامی و مأنوس کردن فضاهای عمومی دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی با قرآن را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره برشمرد و گفت: به عنوان آخرین هدف اسلامی کردن محیط دانشگاه‌ها را مدنظر داریم زیرا بدون رجوع و توجه به قرآن دانشگاه‌های ما اسلامی نخواهند شد.

محتشمی گفت: با توجه به دستیابی ما به بانک اطلاعاتی مناسب از اساتید علوم قرآنی و شناسایی پژوهشگران قرآنی فرصت خوبی است تا از آنان نظرسنجی، نظرخواهی و استفاده کنیم.

وی در ادامه مراسم افتتاحیه را روز چهارشنبه 29 آبان‌ماه ساعت 8:30 صبح در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اعلام کرد و افزود: این کنگره به مدت 2 روز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد تصریح کرد: در افتتاحیه کنگره بین‌المللی قرآن کریم، رونمایی از دو جلد کتاب نیز صورت می‌گیرد که یکی از تألیفات اشرف‌زاده با عنوان فرهنگ تصویری قرآن مجید و کتاب دوم دایرةالمعارف قرآن کریم از مجموعه تألیفات مؤسسه منهاج از کشور پاکستان است.

وی گفت: در این حرکت بالغ بر 32 سازمان علمی فرهنگی و دانشگاه‌ها با ما همکاری کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خراسان، دانشگاه فردوسی، دانشگاه رضوی، جامعة‌المصطفی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه امام صادق، جهاد دانشگاهی، معاونت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و غیره اشاره کرد.

محتشمی همچنین از برگزاری همزمان نمایشگاهی به صورت جانبی که به ارائه محصولاتی شامل کتاب، نرم‌افزار و تولیدات قرآنی با تخفیف 25 تا 40 درصد به دانشجویان و شرکت‌کنندگان در کنگره می‌پردازد اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه 12 انتشاراتی با 3 هزار عنوان کتاب شرکت دارند.

وی اضافه کرد: از این شرکت‌کننده‌ها می‌توان به غرفه‌هایی از جمله بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، انتشارات آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و غیره اشاره کرد.

محتشمی افزود: ساعت بازدید از این نمایشگاه 9 صبح تا 18 بعدازظهر خواهد بود.

به گزارش فارس، این نمایشگاه امروز صبح با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول