اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رایانه برای کودکان مفید است یا مضر

رایانه یکی از وسایل مورد استفاده همگان در جوامع امروزی است که مفید بودن و یا مضر بودن آن برای فرزندان و کودکان بررسی می‌شود.

رایانه برای کودکان مفید است یا مضر

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رایانه در صورت بی توجهی والدین می‌تواند دشمن پنهان برای فرزندان در خانواده‌ها باشد.

تهدیداتی که امروزه امنیت اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد می‌طلبد تا والدین بیشتر مواظب فرزندانشان باشند.

امروز دیگر مادر و پدرها نباید فقط از درس کودکان خود نگران باشند بلکه بیشتر باید نگران زمانی باشند که تنها در اتاقی در کنار دوستی بی‌احساس هم بازی و هم سخن هستند.

لحظاتی که فرزند خود را در اتاقی تنها می‌گذارند و بدون آنکه بدانند فرزندان امروز چه بازی انجام می‌دهند یا در کدام سایت‌های اینترنتی گردش می‌کند، مشکلات آغاز می‌شود.

فقط از اینکه فرزندمان ساعت‌ها در کنارتان هست و بیرون از خانه و داخل هیاهو نیست شما نگرانی ندارید و خوشحالید اما این دشمن خاموش فرزندان امروز آنان را بیشتر به جنایت و گناه نزدیک می‌کند.

بازی‌هایی چون کشتار همگانی در شهر با اسلحه یا رد شدن یک ماشین از روی یک عابر، یا رقص و حرکات زننده و کلمات و جملات بازی برای یک مادر و پدر باید نگران کننده تر از حرف‌های بیرون از خانه باشد و داشتن دوست اینترنتی یا همان مجازی 100 برابر خطرناک تر از دوست بیرون از خانه است.

چون او را شما برای یکبار هم شده می‌توانید ببینید اما دوست مجازی را شاید هرگز ندیده و نمی‌دانید رفتارش را، حرفهایش را، حتی جنسیتش را تشخیص دهید.

متاسفانه مادرها و پدرها از فرزندان خود غافل شده‌ و آنان را با دشمن خاموش خود رها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در این باره با توصیه به خانواده ها گفت: رایانه در جهان امروز یک وسیله ارتباط جمعی و مفید است اما در صورت غفلت والدین نسبت به فرزندانشان در استفاده صحیح از آن ممکن است خطرات زیان باری را ایجاد کند.

علی کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پلیس فتا آمادگی لازم برای مقابله با جرایم اینترنتی را داشته و از همه مردم خواستاریم در صورت مواجهه شدن با موضوعاتی در خصوص جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش و یا با شماره تلفن‌های 64-2182361-0841 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2246/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول