اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تشکیل صف‌های طولانی در مقابل مراکز پلیس + 10 قم

کسانی که این روزها گذرشان به مراکز پلیس + 10 در قم افتاده باشد حتماً صف‌های طولانی در مقابل بسیاری از این مراکز را هم دیده‌اند.

تشکیل صف‌های طولانی در مقابل مراکز پلیس + 10 قم

خبرگزاری فارس – سامان سام: پلیس + 10 از ابتدا با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر و همچنین هدف واگذاری بخشی از وظایف راهنمایی و رانندگی پلیس به بخش خصوصی و به منظور جلوگیری از سرگردانی و اتلاف وقت شهروندان برای دریافت خدمات مورد نیازشان از سال 82 آغاز به کار کرد.

در این مراکز ارائه خدماتی همچون تعویض گواهینامه، صدور المثنی، صدور خلافی، صدور گذرنامه، تشخیص هویت، نظام وظیفه و ... انجام می‌شود.

یکی از اهداف مهم این مراکز جلوگیری از اتلاف وقت مردم است که باید بخش خصوصی با ارائه خدمات مطلوب و البته نظارت دائم پلیس به فعالیت‌های خود پرداخته و تسریع بخش امور باشد.

از جمله خدماتی که در مراکز پلیس + 10 باید به مردم ارائه شود خدمات گذرنامه‌ای از قبیل، صدور، تعویض و یا مفقود شدن گذرنامه است، برای انجام خدمات گذرنامه‌ای علاوه بر پرسنل پلیس + 10 باید یک افسر از ناجا هم حضور داشته تا مدارک را چک کرده و مهر تایید را بر مدارک بزند.

این فرد افسر با حضور در مراکز پلیس + 10 پس از مراجعه شهروندان تمام مدارک را کنترل کرده و با مهر وی مدارک ارسال می‌شوند.

با وجود اینکه تنها یک افسر در مراکز پلیس + 10 وجود دارد، گاهاً مشاهده می‌شود که مردم باید زمان بسیار طولانی را معطل شده تا بتوانند مدارک خود را تحویل داده و بسیاری هم از گرفتن گذرنامه منصرف می‌شوند.

از سوی دیگر در ایامی که حجم مسافرت‌های خارج از کشور مردم بیشتر می‌شود و از سوی دیگر حجم مراجعات هم چندین برابر می‌شود افسر مخصوص تایید گذرنامه فرصت پاسخگویی حجم مراجعات را نداشته و این موضوع منجر به تشکیل صف‌های طولانی در برابر مراکز پلیس + 10 می‌شود.

طی بررسی‌های صورت گرفته در طول هفته گذشته برای دریافت گذرنامه صف‌های طولانی در مراکز پلیس + 10 بلوارامین و 20 متری زاد، خیابان ناصر دیوان و 45 متری صدوق شکل گرفته است.

حسن.ک یکی از همشهریانی که در صف انتظار برای صدور گذرنامه ایستاده بود، می‌گوید: نزدیک به یک هفته است که هر روز به مراکز پلیس + 10 مراجعه می‌کنم اما متاسفانه هنوز کارم انجام نشده است.

وی افزود: باید ظرفیت مراکز پلیس + 10 بیشتر شود تا مردم گرفتار نشده و این‌گونه در صف‌های طولانی از ساعات اولیه صبح منتظر نباشند.

موسوی از دیگر همشهریان قمی که در مرکز پلیس + 10 بلوار امین حضور داشت، می‌گوید: فقط روز شنبه خدمات گذرنامه‌ای ارائه شد و از آن روز به بعد هیچ خدماتی در خصوص گذرنامه ارائه نمی‌شود و وقتی به دیگر مراکز هم مراجعه می‌کنیم هیچ جواب قانع‌کننده‌ای نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: باید نظارت‌ها بیشتر شود تا این مراکز بتوانند خدمات مطلوب‌تری ارائه کنند و ما شاهد خدمات‌رسانی و همچنین تسریع در کارهای مردم باشیم نه اینکه فقط مردم معطل شوند.

راه‌اندازی دفاتر ویژه برای ارائه خدمات مطلوب‌تر

مهدی گلفشان رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سطح استان قم 11 دفتر فعال پلیس + 10 وجود دارد که در حال حاضر هشت دفتر خدمات گذرنامه‌ای ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: از این سه دفتر یک دفتر به دلیل تغییر مکان استانداردهای لازم را نداشته و به همین منظور افسر به آن دفتر اعزام نمی‌شود و 2 دفتر دیگر هم در این هفته فعال خواهند شد.

گلفشان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همیشه ما در قم با آن مواجه هستیم این است که متاسفانه مردم در آخرین لحظه و در پیک کاری به فکر تهیه گذرنامه هستند که این موضوع موجب تشکیل صف‌های طولانی در برابر این مراکز می‌شود.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی قم گفت: با توجه به شلوغی و حجم گسترده مراجعات، سه دفتر ویژه را هم عصرها دایر کرده‌ایم تا بتوانند خدمات‌دهی کنند و حجم مراجعات کاهش یابد.

وی اظهار داشت: دفاتر پلیس + 10 خیابان‌های امام خمینی، آذر و 45 متری صدوق از جمله این دفاتر هستند که افسران کادر را مامور به ارائه خدمات کرده‌ایم که از ساعت 15 تا 18 خدمات‌رسانی خواهند کرد.

نکته قابل تامل این است که اگر مردم تمامی کارهای خود را بر اساس برنامه انجام داده و اگر نظارت‌ها بر بخش خصوصی بیشتر باشد دیگر شاهد چنین مشکلاتی برای شهروندان نخواهیم بود.

طبق اعلام صورت گرفته، 11 دفتر پلیس + 10 در شهر قم پاسخگوی جمعیت بیش از یک میلیون نفری قم هستند و با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت تنها یک مرکز در کلانشهر قم راه‌اندازی شده است و جا دارد مسئولان امر با صدور مجوز و فراهم کردن زمینه‌ لازم تعداد این مراکز را بیشتر کنند تا خدمات‌دهی به مردم با سهولت همراه باشد.

انتهای پیام/2258/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول