اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

اقدامات انجام‎شده در بخش گردشگری گلستان ناچیز است

استاندار گلستان با بیان اینکه گردشگری یکی از نقطه هدف‎های مسئولان استان است گفت: اقدامات انجام‎شده در بخش گردشگری گلستان ناچیز است.

اقدامات انجام‎شده در بخش گردشگری گلستان ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حسن صادقلو در بازگشایی موزه مردم‎شناسی شهرستان آزادشهر و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان، در بوستان شهرداری این شهر، خدمتگزاری به مردم را یکی از توفیقات مهم نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: به هر میزان که به این توفیقات افزوده شود، موجبات خشنودی مردم نیز فراهم می‎شود.

وی ادامه داد: استان گلستان برای تحول در بخش‎های مختلف از امکانات فراوان برخوردار است که گردشگری یکی از مهمترین آنهاست.

صادقلو افزود: آن چه تاکنون در بخش گردشگری این استان انجام شده ناچیز است و برای رسیدن به اهداف والای این بخش نیاز به همت جمعی است.

استاندار گلستان گردشگری را یکی از نقطه هدف‎های مسئولان استان دانست و گفت: این حوزه یکی از معدود بخش‎هایی است که باید همه وارد شوند.

صادقلو افزود: تشکیل اتاق فکر و استفاده از سرمایه‎های مردمی تحول بزرگی را در این بخش ایجاد خواهد کرد.

وی امکانات موجود استان برای جذب گردشگر و اقامت آنها را بسیار پایین اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از 13 میلیون مسافر از این استان به صورت گذری استفاده می‎کنند که لازم است امکانات مناسبی فراهم شود تا مسافران به صورت اقامتی از آنها استفاده کنند.

استاندار گلستان هویت‎بخشی به مردم و به خصوص جوانان را یکی از اهداف مهم موزه‎های مردم‎شناسی دانست و گفت: باید برای احداث موزه شهدا و رزمندگان نیز برنامه‎ریزی شود تا نسل آینده با فداکاری‎های این ایثارگران آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز گفت: اکنون در استان هشت موزه فعال است.

قربان عباسی افزود: موزه فرش گنبدکاووس نیز حدود 95 درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال به بهره‎برداری می‎رسد.

وی گفت: برای مرمت و تجهیز موزه مردم‎شناسی آزادشهر 4 میلیارد ریال هزینه شده و معرفی مشاغل بومی و سنتی مردم منطقه، معرفی آداب و رسوم مردم منطقه و جاذبه‎های گردشگری شهرستان و همچنین معرفی ابزارهای سنتی اعم از باورها و اعتقادات و همچنین پوشاک و البسه اقوام ساکن در این شهرستان به نمایش در آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به گستردگی فعالیت‎های این اداره کل در حوزه‎های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه‎اندازی نمایندگی در تمام شهرستان‎های این استان را ضروری دانست و گفت: تاکنون در شهرستان‎های گنبدکاووس، مینودشت، کردکوی و علی‎آباد کتول، گمیشان و بندرگز نمایندگی اداره کل راه‎اندازی شده که با پیگیری‎های به عمل آمده، نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان آزادشهر و رامیان نیز افتتاح شد.

وی افزود: با ایجاد نمایندگی در این شهرستان امورات مربوط به حوزه‎های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پیگیری می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اذعان داشت: پیگیری‎های لازم برای راه‎اندازی نمایندگی‎های این اداره کل در شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا نیز انجام شده و امیدواریم در آینده‎ای نزدیک با افتتاح این نمایندگی‎ها شاهد افزایش خدمت‎رسانی در حوزه‎های مختلف این اداره کل باشیم.

انتهای پیام/2307/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول