اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

اخلاق در کربلا یک ویژگی تابناک است

استاندار گلستان گفت: اخلاق در کربلا یک ویژگی تابناک است.

اخلاق در کربلا یک ویژگی تابناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در جمع مردم عزادار شهرستان رامیان اظهار داشت: عزاداری در راه امام حسین(ع) لبیک‌گویی به راهبردی است که پیامبر(ص) در عرش الهی دیده است.

وی با طرح این سوال که آیا در کربلا شرایطی برای اخلاق‎مداری وجود داشت؟، ادامه داد: به راستی که یاران امام حسین(ع) با نشان دادن رفتارها و اعمال اخلاق‌مدارانه باعث شدند تا اخلاق در کربلا رخ‎نمایی کند و یکی از ویژگی‎های برجسته حادثه کربلا تابناک بودن اخلاق است.

استاندار گلستان با اشاره به پیام‎های متعدد در قرآن در خصوص رعایت اخلاق خاطرنشان کرد: اقامه نماز در دین اسلام یک اساس است اما یک انسان مسلمان که چهل بار در روز در نماز خود رحمان و رحیم را تکرار می‎کند، اگر اخلاق و مهربانی در زندگی او جلوه‌گر نباشد بدانید که با اقامه نماز فاصله دارد.

صادقلو تاکید کرد: اینجاست که همچنان با تمام شرایط سخت جنگ در کربلا مسئله اخلاق در کربلا رخ‌نمایی کرده است.

وی متذکر شد: مبنای فرهنگ عاشورا اسارت نیست و مبنای فرهنگ عاشورایی مقابله با باطل و پافشاری برای حقیقت است.

فرهنگ عاشورا فرهنگ مقاومت و ذلت ناپذیری است

استاندار گلستان خطاب به نوحه‌خوان‎ها و مدیحه‌سرایان تصریح کرد: هر پیامی که از کربلا بوی تسلیم بر ظلم بدهد بوی کربلا را ندارد و هر مدیحه‎ای که از کربلا بوی حقارت بدهد هیچ همخوانی با کربلا ندارد.

وی اضافه کرد: زیرا فرهنگ عاشورا فرهنگ مقاومت و ذلت ناپذیری است اما در کربلا جایگاه ادب و اخلاق جایگاه عجیبی است.

صادقلو بیان کرد: امام حسین(ع) پیش از آنکه تشنه آب باشد تشنه لبیک است؛ شاخصه لبیک به حسین مبانی حسین را باور کردن و در مسیر آن مبانی بودن است.

وی گفت: امام حسین(ع) با ظلم دشمن بود و تا زمانی که ظلم در جامعه را می‎دید با آن مبارزه می‎کرد.

استاندار گلستان عنوان کرد: اگر ما به واقع لبیک‎گوی حسین(ع) هستیم تا زمانی که ظلم در زمین وجود دارد باید با آن مبارزه کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: دلیل قیام امام(ره) و ایستادگی رهبری در مقابل ظلم مستکبران در جهان هستی این است که دنیای استکبار می‎خواهد راه آزادگی و فرهنگ حسینی که همان گرفتن حق مظلوم از ظالم و مبارزه با ظلم و زورگویی است را از مردم گرفته و آن را در جهان نابود کند، و این مبارزه برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

انتهای پیام/83004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول