اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی شرق مازندران:

حوزه سلامت نیازمند حضور خیران است

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان این‌که حوزه سلامت نیازمند حضور خیران است از وجود 250 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه نیازمند در این شهرستان‌ها خبر داد.

حوزه سلامت نیازمند حضور خیران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، در هفته حمایت از بیماران کلیوی تصمیم گرفتم به دفتر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شرق مازندران (بهشهر، نکا و گلوگاه) در ساختمان«دارالسلام» واقع در چهارراه فرمانداری بهشهر سری بزنم.

می‌دانستم که از سوی مسئولان بهشهر تقریباً هیچ توجهی به چنین انجمنی نمی‌شود و وضعیت آن در نکا و گلوگاه خیلی بهتر است، ظاهراً برای برخی‌ها نفس کار اهمیتی ندارد و مسائل حاشیه‌ای را بیش‌تر می‌پسندند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی بهشهر، نکا و گلوگاه به‌دلیل داشتن شغل پر‌مشغله‌ای به نام وکالت کمتر در این دفتر حضور دارد و عصرها می‌توان او را  در دفتر وکالتش ملاقات کرد.

وی علاقه‌ای به مصاحبه نداشت، شاید از بی‌مهری‌هایی که نسبت به انجمن شده؛ دل خوشی هم از رسانه‌ها نداشت، بنابراین سرزده به دفتر وکالتش رفتم و بالاخره بعد از پاسخ دادن به چند سوال خارج از بحث، راضی شد به سوالات مرتبط با موضوع هم پاسخ دهد.

غلام‌حسین مطلّبی از لزوم تاسیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در شرق مازندران گفت و این‌که هم‌اکنون این انجمن یکی از 157 شعبه فعال در کشور است.

وی با اشاره به گذشت 13 سال از تاسیس این انجمن به مرکزیت بهشهر، اظهار داشت: در حال حاضر به ترتیب در شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه، 48، 173 و 28 بیمار دیالیزی و پیوندی زیر پوشش انجمن هستند.

مطلّبی بیان داشت: یک بخش دیالیز در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با 14 دستگاه و 11 پرستار و یک بخش هم در بیمارستان بوعلی نکا با سه دستگاه و سه پرستار فعال است که انجمن حمایت از بیماران کلیوی، بارها از این بخش‌ها بازدید و بازرسی کرده، در جریان امور مالی و فعالیت اداری قرار گرفته و افتخار دارد به امانت خیران پاسخ درست و قابل اعتمادی داده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی شرق مازندران، با قدردانی از خیرانی که از سال 79 تاکنون همراه انجمن در یاری‌رساندن به بیماران خاص بودند، اظهار داشت: هنوز هم جای خالی خیران، در این حوزه به‌خوبی احساس می‌شود، وجود انجمن‌های مردم نهاد(NGO) و حمایت خیران، کمک‌کار دولت در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران خاص است.

پرداخت مستمری به بیماران نیازمند دیالیزی و پیوندی، کمک‌هزینه‌های درمانی و ایاب و ذهاب، کمک نقدی به بیماران سرپرست خانوار، تامین اقلام و تجهیزات مربوط به بخش دیالیز، تلاش برای ایجاد فرصت شغلی اعضای توانمند خانواده بیماران، اهدای کمک‌های غیرنقدی و اعطای تسهیلات کمک‌هزینه درمانی از جمله عملکردهای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بهشهر، نکا و گلوگاه است که مسئول این انجمن، برشمرد.

انتهای پیام/86001/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول