اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام پزشکی شیراز:

همایش طب و قضا فرصت مناسبی برای بررسی مشکلات پزشکان و بیماران است

رئیس نظام پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت برگزاری همایش طب و قضا گفت: همایش طب و قضا فرصت مناسبی برای بررسی مشکلات پزشکان و بیماران است.

همایش طب و قضا فرصت مناسبی برای بررسی مشکلات پزشکان و بیماران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیرا وفایی صبح امروز در حاشیه آیین گشایش همایش «طب و قضا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتباط بین پزشک و بیمار ارتباط بسیار پیچیده‌ای است که گاهی عدم اشراف کامل به حق و حقوق هر کدام و عدم رعایت آن حقوق منجر به مشکلاتی در این زمینه می‌شود.

رئیس نظام پزشکی شیراز افزود: بررسی حقوق بیمار و پزشک و دفاع از این حقوق از وظایف سازمان‌های مختلفی مانند پزشکی قانونی، نظام پزشکی و دادگستری است.

وی بیان کرد: همچنین دانشگاه با نگاه مبتنی بر علم و عملکرد نقش مهمی در شناخت این حقوق و رفع موارد اشکال دارد.

رئیس نظام پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت برگزاری همایش طب و قضا ابراز داشت: این همایش فرصت مناسبی برای گرد یکدیگر آمدن، همدلی و همفکری تمام این سازمان‌ها و ارگان‌ها برای بررسی مسائل و مشکلات پزشکان، کادر درمان و همچنین بیماران است.

وی گفت: معضلاتی مانند مفاهیم و مصادیق خطاهای پزشکی، تعدد مراجع رسیدگی به شکایات، مسئولیت مدنی، کیفری و انتظامی خطاهای پزشکی و مرتبط با سایر کادر درمانی، خدمات پاراکلینیک، تجهیزات پزشکی و بیمارستان‌ها، مرور زمان بیمه مسئولیت و منشور حقوق حرفه‌ای پزشکی از موارد عمده‌ای هستند که امید است با تلاش دست‌اندرکاران، کارگروه‌های مجرب و برگزاری پانل‌های علمی در این همایش گام‌‌های مهمی در راستای رفع آنها برداشته شود.

به گزارش فارس، چهارمین همایش سراسری طب و قضا، امروز و فردا به میزبانی مجموعه قضایی استان فارس در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2448/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول