اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

20 هزار هکتار از اراضی جنگلی چهارمحال و بختیاری دچار خشکیدگی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پدیده زوال و خشکیدگی در عرصه جنگل‌ها و مراتع استان در حدود 20 هزار هکتار از اراضی جنگلی و حدود 100 هزار هکتار از اراضی مرتعی مشاهده شده است.

20 هزار هکتار از اراضی جنگلی چهارمحال و بختیاری دچار خشکیدگی است

خسرو عبدالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با توجه به حربه‌های فرصت‌طلبانه از سوی جهان استکبار ما باید به سرمایه‌ها و داشته‌های خودمان توجه داشته باشیم.

وی افزود: زمانی کشور توان مقابله در برابر قدرت‌های استعماری را خواهد یافت که قادر باشیم ابتدایی‌ترین نیازهای کشور را تأمین کنیم و این امر باید با همت و تلاش همه خدمتگزاران جامعه تحقق یابد.

عبداللهی یکی از پایه‌های اساسی استقلال و عزتمندی کشور را بخش منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: در بخش منابع طبیعی امانتدار انفال هستیم و به جهت این جایگاه تشکیلاتی، باید خدمت‌رسانی مقدسی داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان مؤلفه و منشور اساسی وظایف ماست و لیکن باید بعد فکری حفاظت از این منابع دگرگون شود.

وی در ادامه بر ضرورت مقابله با پدیده خشکسالی تأکید کرد و گفت: بدون شک وقوع پدیده خشکیدگی در جنگل‌ها و مراتع برخی از استان‌های زاگرس‌نشین یک رخداد تلخ ملی است که نیاز به طرح‌های جامع‌نگرانه ملی و همت و تلاش همه جانبه تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و موثر در کنترل عملیات تخریب جنگل‌ها و مراتع کشور دارد.

عبداللهی اظهار داشت: پدیده زوال و خشکیدگی در عرصه جنگل‌ها و مراتع استان در حدود 20 هزار هکتار از اراضی جنگلی و حدود 100 هزار هکتار از اراضی مرتعی مشاهده شده است.

انتهای پیام/68001/ح20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول