اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه در کوهبنان خبر داد

تدوین کتاب «نکات پندآموز» با استفاده از وصیتنامه شهدا

یک استاد دانشگاه در کوهبنان گفت: کتاب نکات پندآموز نشأت گرفته از وصیتنامه شهدا در حال تدوین است.

تدوین کتاب «نکات پندآموز» با استفاده از وصیتنامه شهدا

سید محمدتقی روح‌الامینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت:‌ با وجود عصر ارتباطات و فضای مجازی، کتاب هنوز هم از جایگاه خاص و ارزشمندی برخوردار است و این به واسطه جنبه مقدس کتاب و قسم یاد کردن خداوند به کتاب است.

وی ادامه داد: چراغ راهنمای بشریت از آغاز در قالب کتاب بوده است، قرآن کریم که کتاب مقدس آسمانی است، کتابی کامل و دربردارنده نیاز تمام دوران و راه‌گشای تمام مشکلات است.

گردآورنده مجموعه کتاب «مشکوه جامع بسم‌الله الرحمن الرحیم» گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌تواند نقش مهمی در گسترش فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی داشته باشد.

روح‌الامینی تصریح کرد: از آن جایی که کتاب متداول‌ترین وسیله برای آموختن دانش بوده و هست، نگاشتن واقعه عاشورا و مطرح کردن شخصیت‌های برجسته تاریخ در قالب کتاب در جامعه‌ای که در زمینه فرهنگ کتاب‌خوانی کار شده است در واقع گام برداشتن در مسیر زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا است.

وی اظهار داشت: نتایج فرهنگ کتاب‌خوانی در کوتاه‌مدت و دراز‌مدت و در تمام عرصه‌ها قابل مشاهده است و تجلیل و قدردانی از نویسندگان عرصه علم و هنر که در زمینه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و ... قلم می‌زنند، کاری پسندیده است.

این استاد دانشگاه گفت: به لطف خداوند کتاب نکات پندآموز که نشأت گرفته از وصیتنامه شهداست با همکاری رقیه مجیدی در حال تدوین و گردآوری است و در آینده این کتاب با همکاری مسئولان و شهروندان کوهبنانی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/80012/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول