اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 120 نفر از روسای انجمن‌های ورزشی صورت گرفت

تشکیل نخستین نشست تخصصی توسعه ورزش دانش‌آموزی در قم

نخستین نشست تخصصی مسئولین انجمن‌های ورزشی آموزشگاه‌های استان قم با هدف توسعه ورزش دانش‌آموزی تشکیل شد.

تشکیل نخستین نشست تخصصی توسعه ورزش دانش‌آموزی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین نشست تخصصی مسئولین انجمن‌های ورزشی آموزشگاه‌های استان قم با حضور 120 نفر از روسای انجمن‌های ورزشی استان، نواحی و مناطق مختلف آموزشی و پژوهشی در قالب 16 رشته ورزشی که در سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران فعالیت دارند، برگزار شد.

برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی فرصتی برای شناسایی استعدادها

میزبان این نشست تخصصی، مرکز رفاهی آموزشی فرهنگیان قم بود و در این نشست مشترک، ابتدا معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به بیان سخن پرداخت و در آغاز صحبت‌های خود به رویکرد و دیدگاه وزارت آموزش و پرورش به انجام مسابقات ورزشی اشاره کرد.

سعید توکلی در ادامه ضمن بیان اهمیت نگرش مثبت به تربیت بدنی در مدارس عنوان کرد: نظام مسابقات، آموزش ضمن خدمت معلمان تربیت بدنی است ضمن اینکه با برگزاری منظم و قانونمند مسابقات اوقات فراغت دانش‌آموزان به نحو مناسب پر می‌شود و استعدادهای ناب ورزشی در رشته‌های مختلف شکوفا شده و بستر مناسبی برای رشد ورزش قهرمانی مهیا خواهد شد.

فعالیت 35 هزار دانش‌آموز در اماکن ورزشی آموزش و پرورش

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین به تشکیل و سازماندهی 200 کانون ورزشی در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امسال هدف ما حداقل 10 درصد پیشرفت در این زمینه است و پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به 35 هزار نفر از دانش‌آموزان در اماکن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش در بخش‌های همگانی و قهرمانی فعالیت کنند.

وی یادآور شد: مسابقات امسال در قالب سه بخش یعنی رشته‌های آموزشگاهی، رشته‌های کانونی و رشته‌های خارج از آموزشگاه برنامه‌ریزی می‌شود در حالی که رشته‌های خارج از آموزشگاه مانند کاراته، تکواندو، وزنه‌برداری، کشتی و دوچرخه‌سواری هستند و با تعامل صورت گرفته با اداره کل ورزش و جوانان استان قم همانند سال‌های گذشته سعی در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر مسابقات امسال داریم.

کسب مدال‌های رنگارنگ از مسابقات دانش‌آموزان کشور

توکلی در ادامه با اشاره به توفیقات به دست آمده در بخش قهرمانی ورزش دانش‌آموزی قم اظهار داشت: آموزشگاه‌ها در ورزش قهرمانی سال گذشته موفق به کسب 20 مدال رنگارنگ و عضویت چندین نفر از دانش‌آموزان در تیم ملی شده‌اند.

در ادامه این جلسه، نشست کمیسیون‌های تخصصی رشته‌های مختلف ورزشی با حضور روسای انجمن‌های ورزشی استان قم و نواحی تشکیل شد و در این کمیسیون نحوه برگزاری مسابقات در سطح نواحی و استان قم و همچنین چگونگی برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری و نحوه تعامل با هیئت‌های ورزشی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همکاری و تعامل نزدیک آموزش و پرورش با اداره کل ورزش و جوانان قم

همچنین هاشم عابدزاده مسئول امور مالی تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص اعتبارات و هزینه‌های صورت گرفته، گزارش مشروحی به حاضران ارائه کرد و گفت: در سال گذشته در برگزاری مسابقات و فعالیت کانون‌ها مبلغ 400 میلیون تومان هزینه شده است.

علی پنجه‌باشی نیز به عنوان نماینده انجمن‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش خواستار همدلی، وحدت رویه و تبادل تجربیات در برگزاری مسابقات و همچنین تشکیل تیم‌های پرقدرت و با شخصیت در استان شد و تاکید کرد: با منابع موجود باید به هر نحو از ظرفیت غنی ورزش دانش‌آموزی استفاده کرد.

روسای انجمن‌های ورزشی آموزشگاه‌های استان قم هم‌اکنون در بیشتر هیئت‌های ورزشی فعال قم در مسئولیت رئیس، نایب رئیس و دبیر با همکاری و تعامل اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حال فعالیت و انجام وظایف خود هستند.

انتهای پیام/78002/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول