اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد تنظیم بازار مطرح شد

وقتی کشاورز کهگیلویه و بویراحمدی رغبتی برای فروش برنج به دولت ندارد

رئیس شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنجکاران کهگیلویه و بویراحمدی ترجیح می‌دهند برنج تولیدی خود را به دولت نفروشند.

وقتی کشاورز کهگیلویه و بویراحمدی رغبتی برای فروش برنج به دولت ندارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه شنبه نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با سه دستور کار به ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندار برگزار شد.

در این نشست امید جهان‌نژادیان به خرید تضمینی برنج در این استان اشاره کرد و گفت: در خصوص خرید تضمینی برنج، شرکت بازرگانی دولتی وظیفه خرید برنج از کشاورزان را در کل کشور و این استان برعهده دارد.

رئیس شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اما می‌بینیم کشاورزان رغبتی برای فروش برنج خود به دولت ندارند چرا که قیمت خرید تضمینی برنج بسیار پایین است.

وی گفت: عمده‌ترین محل کشت برنج در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان چرام است که در آن از انواع آمل، چرام یک و چرام دو و همچنین برنج شمیم کشت می‌شود.

جهان‌نژادیان در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در شرکت بازرگانی دولتی نرخ خرید برنج شمیم از کشاورزان را 2 هزار و 100 تومان اعلام کرده در حالی که این برنج در بازار با نرخ بالاتر از چهار هزار تومان خرید و فروش می‌شود و به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی، کشاورز ترجیح می‌دهد برنج خود را در بازار عرضه کند.

رئیس شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات مربوط به برنج را در زمینه ذخیره‌سازی آن و کمبود انبار برای ذخیره‌سازی دانست و گفت: در شهرستان گچساران به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم و بزرگ استان انبار ذخیره برنج نداریم و اکنون مجبور هستیم برنجی که از بندر وارد می‌شود را ابتدا به یاسوج آورده و پس از ذخیره‌سازی به شهرستان گچساران حمل کنیم که این دوباره‌کاری مشکلات زیادی را برای عرضه برنج در این شهرستان فراهم کرده است.

وی از ذخیره‌سازی مقدار 760 تن برنج سفید دانه بلند در انبارهای استان خبر داد و گفت: این مقدار برنج در دو انبار شهرستان‌های یاسوج و دهدشت ذخیره‌سازی شده که امیدواریم فکری هم به حال شهرستان گچساران شود.

انتهای پیام/2571/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول