اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

تولید 800 تن عسل توسط زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تولید 800 تن عسل توسط زنبورداران کهگیلویه و بویراحمدی خبر داد.

تولید 800 تن عسل توسط زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد

محمدجعفر طالبیان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید عسل اظهار داشت: اقلیم چهار فصل و پوشش گیاهی متنوع از پتانسیل‌های مطلوب استان برای تولید عسل مرغوب است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیش از 1800 زنبوردار در استان وجود دارد و حدود 2900 نفر نیز در این حرفه مشغول به کار هستند.

طالبیان‌پور مهم‌ترین عوامل تولید عسل مرغوب را شرایط اقلیمی و مهارت زنبوردار دانست و ادامه داد: با توجه به پوشش گیاهی مطلوب در دامنه کوه‌های استان عسل تولیدی در این منطقه جزو کیفی‌ترین عسل‌های تولیدی در کشور است.

این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت روبه رشد تولید عسل در استان عنوان کرد: ورود عسل‌های بی کیفیت به بازار عرصه را بر عسل‌های مرغوب استان تنگ کرده است.

وی در ادامه با برشمردن مزایای زنبورداری و تولید عسل خاطرنشان کرد: هدف پرورش زنبور عسل فقط تولید عسل نیست، بلکه زنبور عسل با گرده‌افشانی در باغ‌ها و کشت‌زارها در حفظ محیط زیست بسیار موثر است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ارزش افزوده محصولات زراعی و باغی که در نتیجه گرده‌افشانی زنبور عسل بارور می‌شوند بسیار مهم و تاثیرگذار است.

طالبیان‌پور از نبود بازار مناسب برای عسل تولیدی در استان به عنوان بزرگ‌ترین مشکل زنبورداران یاد کرد و افزود: عسل مرغوبی که در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود به دلایل مختلف از جمله عدم بازاریاب مناسب و فقدان بسته‌بندی مناسب در خیلی از موارد روی دست زنبورداران می‌ماند و مردم از عسل‌های تقلبی به جای عسل طبیعی و باکیفیت استفاده می‌کنند.

این مسئول از برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای معرفی عسل استان به استان‌ها و کشورهای دیگر به عنوان راهی برای معرفی عسل با کیفیت استان یاد کرد و افزود: رسانه‌ها نیز می‌توانند با تهیه گزارش‌ها و برنامه متنوع در این زمینه معرف عسل استان به سایر نقاط کشور باشند.

انتهای پیام/82008/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول