اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تولید 38 هزار تنی در سال مطرح شد

وضعیت مبهم عرضه و تقاضای برنج محلی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اینکه مقدار تولید برنج استان ما نسبت به مصرف آن 10 هزار تن سالانه بیشتر است ولی نمی‌دانیم دلیل وضعیت مبهم بازار عرضه و تقاضای برنج در استان چیست.

وضعیت مبهم عرضه و تقاضای برنج محلی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده عصر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این نشست سعی خواهیم کرد در خصوص وضعیت 19 قلم کالای اساسی بحث و بررسی بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اهم این اقلام برنج، مرغ و گوشت قرمز و همچنین شکر است که میوه شب عید را هم باید به آن اضافه کرد.

وی افزود: برای جمعیت استان ما سالانه به 15 هزار و 148 تن مرغ با توجه به سرانه مصرف هر نفر نیاز داریم که این رقم با احتساب مناسبت‌ها و شب عید به 20 هزار تن در سال هم می‌رسد.

این مسئول تنظیم بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولید سالانه خودمان در سطح استان 8 هزار و 100 تن است که بنابراین با توجه به مصرف 20 هزار تن سالانه باید برنامه جدی برای ذخیره‌سازی گوشت مرغ داشته باشیم.

دیودیده از مقدار ذخیره گوشت مرغ فعلی در استان گفت و افزود: هم اکنون توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان مقدار 400 تن ذخیره مرغ در استان داریم که برای پایان سال لازم است چاره‌اندیشی در خصوص ذخیره 12 هزار تن مرغ انجام شود تا در شب عید با مشکلی از این حیث مواجه نشویم.

وی با بیان این‌که در زمینه تولید و عرضه گوشت قرمز در استان مشکلی وجود ندارد، افزود: اکنون در انبارها مقدار 37 تن گوشت قرمز ذخیره‌سازی داریم که با افزایش آن در آینده استان مشکلی از لحاظ تأمین و عرضه در مواقع اضطراری نخواهیم داشت.

دیودیده گریزی هم به آمار تولید و مصرف سالانه تخم مرغ در این استان زد و گفت: سالانه مصرف ما در کل استان هفت هزار و 245 تن تخم‌مرغ است که در داخل استان سالانه دو هزار و 200 تن تولید تخم‌مرغ داریم.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان آمارهای خود در خصوص کالاهای اساسی و مقدار تولید و مصرف سالانه آن در استان به برنج اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که ما در تولید برنج بیش از مصرف خودمان با آمارها سر و کار داریم اما معلوم نیست که چرا تولید داخل استان چندان نمودی ندارد و شاهد قیمت‌های بالا و عرضه و تقاضای مبهم هستیم.

این مسئول ادامه داد: تولید سالانه محصول برنج ما بیش از 38 هزار تن است و مصرف نیز 28 هزار تن بوده که با وجود چربش آمار 10 هزار تنی نسبت به مصرف سالانه و همچنین وجود هزاران تن برنج وارداتی معلوم نیست چرا قیمت برنج محلی بالا و همچنین مصرف آن در استان پایین است.

دیودیده خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان ما قیمت برنج محلی بیش از 6 هزار تومان و برنج تایلندی بالاتر از 2 هزار تومان، برنج هندی در کیسه‌های 10 کیلویی هر کیلو 4 هزار و 800 تومان و برنج سفید کیلویی 2 هزار و 180 تومان است و در کل حدود 773 تن ذخیره‌سازی برنج در استان داریم.

انتهای پیام/2571/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول