اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع)

موکب عزاداری جامعه ورزشی به راه افتاد

همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش موکب عزاداری جامعه ورزشی اردبیل به راه افتاد و ورزشکاران عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) و 72 تن از یارانش نشان دادند.

موکب عزاداری جامعه ورزشی به راه افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم معنوی که عصر امروز در زورخانه حضرت علی‌بن ابیطالب (ع) اردبیل برگزار شد، ورزشکاران، مربیان، داوران، قهرمانان و پیشکسوتان با شور و حال خاص در حالی که بر سر و سینه می‌زدند و در ماتم شهدای کربلا ابراز احساسات می‌کردند عزاداری شکوهمندی را به راه انداخته و تبعیت از راه و آرمان‌های حسینی را مورد تاکید قرار دادند.

در این مراسم یکی از روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه اردبیل در سخنانی با بیان اینکه امام حسین (ع) بزرگترین احیاکننده شریعت ناب نبوی و علوی بوده است، گفت: آن حضرت با قیام تاریخی خود به همه آزادیخواهان دنیا درس فراموش نشدنی، تسلیم نشدن در برابر بدخواهان را داد تا هرگز ذلیل و خوار مستکبران روزگار نشوند.

حجت‌الاسلام حسین نوری با تشریح فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) یکی از ابعاد اصلی این نهضت سرنوشت‌ساز را حرکت در مسیر اندیشه‌ها و ارزش‌های اسلامی توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی امروز بهترین پیام‌ها و عالی‌ترین تصویری از فرهنگ عاشورایی را به تصویر کشیده و به دنیا نشان داده است.

وی با قدردانی از همت و تلاش ورزشکاران در تبعیت از مرام علوی و حسینی تصریح کرد: ‌امروز ورزشکاران ما باید آراسته به الگوهای ائمه هدی به ویژه شجاعت و شهامت امام حسین (ع) باشند تا در عرصه‌های مختلف زمینه و بستر تحول فرهنگی و معنوی در جامعه بیش از گذشته فراهم آید.

نوری جامعه ورزشی را از پایبندترین قشرها به مسائل عبادی و ارزشی توصیف کرد و اظهار داشت: ورزشکاران با روحیه جوانمردی،‌ اخلاص، پاکی درون و آراستگی حقیقی خود در حقیقت بهترین انتقال‌دهنده پیام‌ها و فرهنگ عاشورایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاوه بر اردبیل در سایر شهرها نیز ورزشکاران در سومین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش و همچنین یوم شهادت امام سجاد (ع) به عزاداری پرداختند.

ورزشکاران مشگین‌شهر همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در قالب دستجات سینه‌زنی و زنجیر‌زنی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در این مراسم ورزشکاران، مربیان، قهرمانان هیئت‌های ورزشی و کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر پس از طی خیابان امام (ره) در قالب دسته‌های عزاداری در سالن باستانی مشگین‌شهر تجمع کرده و با مداحی سیاوش خداپرست به سینه‌زنی و عزاداری پرداختند.

این مراسم به مدت سه شب و با همکاری بسیج ورزشکاران، هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای اداره ورزش و جوانان مشگین‌شهر و اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول