اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

ورزش ضرورت جامعه امروز است/ رشته‏‌های ورزشی تقویت شود

فرماندار دماوند با بیان اینکه ورزش ضرورت جامعه امروز است، گفت: رشته‏‌های ورزشی باید در دماوند تقویت شود.

ورزش ضرورت جامعه امروز است/ رشته‏‌های ورزشی تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارناردی صبح امروز در همایش گزارش صعود به قله لوتسه توسط کوهنوردان دماوندی در سالن اجتماعات کوثر دماوند بیان کرد: صعود به قله لوتسه توسط دو کوهنورد دماوندی مایه مباهات و افتخار همه دماوندی‏‌هاست؛ این دو کوهنورد، نه تنها برای شهرستان دماوند، بلکه برای کشور افتخار آفریدند.

وی ورزش را در دنیای امروزی یک ضرورت خواند و افزود: شاید در گذشته این ضرورت حس نمی‏‌شد، اما امروز همه انسان‏ها به نوعی با ورزش در ارتباط هستند.

فرماندار شهرستان دماوند زندگی پیچیده و صنعتی امروز را باعث ایجاد سستی و رخوت در افراد برشمرد و اظهار کرد: این ورزش است که می‏‌تواند نشاط و سلامت جسمی و روحی را به انسان‏ها هدیه کند.

 

 

کوهنوردی یک ورزش انسان‏ساز است

افشارنادری از کوهنوردی به عنوان یک رشته خاص ورزشی نام برد و ادامه داد: این ورزش علاوه بر اثرات ذاتی خود بر جسم و روح انسان، یک ورزش انسان‏‌ساز است.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: یک کوهنورد سختی‏‌ها و فشارهای زیادی را تحمل می‏‌کند تا به هدف خود که همان قله است، برسد.

وی نخستین مؤلفه موفقیت در این ورزش را ایمان و توکل بر خدا خواند و بیان کرد: پس از ایمان و توکل، اراده قوی یک کوهنورد می‏‌تواند وی را در رسیدن به هدف موفق کند.

افشارنادری اعتماد به نقس و خودباوری را از دیگر مؤلفه‏‌های موفقیت یک کوهنورد دانست و افزود: این اعتماد به نفس و خود باوری است که انسان را به قله‏‌های موفقیت می‏‌رساند.

وی اضافه کرد: دلیل دیگر بر انسان‏‌ساز بودن ورزش کوهنوردی، این است که وقتی یک کوهنورد، پس از طی تمام سختی‏‌های و پشت سر گذاشتن فشارهای زیاد، به قله هدف خود می‌‏رسد، عظمت وجودی خداوند و قدرت وی را درک می‏‌کند.

 

 

استفاده از تمام ظرفیت‏‌های وجودی پیام کوهنوردی است

فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: کوهنورد، از تمام ظرفیت‏‌های وجودی خود مثل فکر، اندیشه، توان جسمی و روحی خود استفاده می‏‌کند تا بتواند صعودی موفقیت‏‌آمیز داشته باشد.

وی کوهنورد را علاقه‌‏مند به محیط زیست و هوای پاک برشمرد و تصریح کرد: طبیعت بکر و پاک نیز از جمله مسائلی است که شرایط را برای انسان‏‌سازی در این رشته ورزشی فراهم می‌‏کند.

افشارناردی در بیان پیام ورزش کوهنوردی گفت: پیام این ورزش انسان‏‌ساز این است که نه تنها در فتح قله‌‏های کوه‌‏ها، بلکه در تمام مراحل، ایمان، اراده، اعتماد به نفس، خودباوری و استفاده از همه ظرفیت‏‌های وجودی، عوامل مؤثر در پیروزی هستند.

گفتنی است؛ همایش گزارش صعود به قله لوتسه با حضور جمع زیادی از علاقه‏‌مندان به کوهنوردی و پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان دماوند، اعضای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان و نیز با حضور دبیر هیئت کوهنوردی استان تهران،  فرماندار و سرپرست شهرداری و رئیس شوررای اسلامی شهر دماوند برگزار شد.

همایش گزارش صعود دو کوهنورد دماوندی به قله هشت هزار و 516 متری لوتسه، چهارمین قله بلند دنیا با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران برگزار شد.

صعود به قله لوتسه، نخستین صعود هشت هزار متری برای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند بود که انجام شد.

انتهای پیام/2568/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول