اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف یک هفته صورت می‌گیرد

معرفی نماینده شرکت اوکراینی برای احداث راه آهن شیراز ـ اهواز

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: شرکت اوکراینی «بود سرویس» ظرف یک هفته نماینده تام‌الاختیار خود را برای پیگیری امور احداث راه‌آهن شیراز – اهواز به استانداری فارس و اداره‌کل راه و شهرسازی معرفی می‌کند.

معرفی نماینده شرکت اوکراینی برای احداث راه آهن شیراز ـ اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس، هوشنگ عشایری در نشست با هیئت اوکراینی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه راه‌آهن شیراز ـ اهواز به طول 656 -521 کیلومتر با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورو است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس تصمیمات این تفاهم‌نامه مقرر شد شرکت بود سرویس ضمن انجام مطالعه طرح توجیهی فنی و اقتصادی پروژه راه‌آهن شیراز ـ اهواز در مورد تامین دانش فنی، ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری، ظرف مدت یک ماه اعلام نظر کند تا اقدامات بعدی به عمل آید.

عشایری خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد شرکت بود سرویس ظرف یک هفته نماینده تام‌الاختیار خود را برای پیگیری امور به استانداری فارس و اداره‌کل راه و شهرسازی معرفی کند و اداره‌کل راه و شهرسازی فارس نیز نسخه‌ای از تمام مدارک موجود (مطالعات و نقشه‌های انجام گرفته) مربوط به موضوع تفاهم‌نامه را به نماینده شرکت بود سرویس ارائه دهد.

در این جلسه ایوان چوبوتی یوک رئیس شرکت سرمایه‌گذاری «بود سرویس» اوکراین با بیان اینکه این شرکت براساس بررسی‌های میدانی و تحلیل دقیق مسائل، سرمایه‌گذاری در سه طرح استان فارس را انتخاب کرده است، ابراز داشت: علاقه داریم با تاسیس شرکت مشترک در ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های فعلی در زمینه اجرای پروژه‌ها نیز مشارکت داشته باشیم.

در این جلسه با حضور مدیران مربوطه سه تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سرمایه‌گذاری بود سرویس کشور اوکراین و اداره‌کل راه و شهرسازی این استان، شرکت آب منطقه‌ای فارس و شهرداری شیراز به منظور ساخت راه‌آهن شیراز - اهواز با اعتبار 500 میلیون یورو، انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های جنوبی این استان با اعتبار 350 میلیون یورو و مشارکت در ساخت خطوط متروی شیراز با اعتبار 400 میلیون یورو به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها شرکت اوکراینی در زمینه انتقال آب دریا و ایجاد ایستگاه تصفیه آب، به صورتی که موجب تامین آب مورد نیاز شهرستان‌های جنوبی استان با قیمت مناسب شود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول