اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار و جمعی از مسئولان صورت گرفت

مبادله تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن شیراز - اهواز با اوکراینی‌ها

با حضور استاندار فارس و جمعی از مسئولان این استان، تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن شیراز - اهواز با سرمایه‌گذاری اوکراینی‌ها مبادله شد.

مبادله تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن شیراز - اهواز با اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سیدمحمد احمدی در جلسه امضای سه تفاهم‌نامه همکاری میان یک شرکت سرمایه‌گذاری از کشور اوکراین و بخش‌های دولتی و عمومی فارس با بیان این که دو کشور پس از استقلال اوکراین، دارای روابط مطلوبی بوده‌اند، اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری میان استان فارس و کشور اوکراین وجود دارد و این سه طرح به عنوان پایلوت برای آغاز همکاری‌های گسترده صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این که فارس استانی بزرگ با حدود 5 میلیون نفر جمعیت و نزدیک به 130 هزار کیلومتر مربع مساحت و تنوع بسیار اقلیمی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری اوکراین در استان فارس، حضور کنسرسیوم‌های نفت، گاز و پتروشیمی فارس در این کشور و همکاری دو طرف برای اجرای طرح‌هایی در کشورهای دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس خواستار حضور گسترده‌تر سرمایه‌گذار اوکراینی در طرح‌های این استان شد و با تاکید بر استقبال مدیران فارس از حضور این سرمایه‌گذاران، افزود: چند خط آهن که فارس را به استان‌های دیگر متصل می‌کند و همچنین طرح‌های توسعه فرودگاه شیراز، از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری اوکراینی اجرا شود.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول