اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

دوام و بقاء جامعه در امر به معروف است/ تذکر عمومی باید همگانی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تاکید کرد: دوام و بقاء جامعه در امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه باید مورد توجه آحاد مردم قرار بگیرد.

دوام و بقاء جامعه در امر به معروف است/ تذکر عمومی باید همگانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد عصر امروز در جمع عزاداران و سوگواران حسینی در گرگان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه دانشگاهی و تحصیل‌کرده صورت بگیرد چراکه این فضای علمی نیازمند امر به معروف است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی، عرفی و انسانی است، تصریح کرد: قوام شریعت در برخورداری از یک جامعه مومن، حزب اللهی، ولایی و آماده به کار است که این مهم در راستای اجرای فریضتین محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر همانند دریایی است که سایر اعمال در برابر آن قطره هستند حتی جهاد، نماز، روزه و حج در مقابل این فریضه الهی مانند قطره‌ای‌ در برابر دریا است.

ولی‎نژاد بیان داشت: مردم نباید دریا را رها کنند چراکه جهاد فی سبیل‌الله، نماز و روزه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است و اجرای آن در جامعه سبب احسان می‎شود.

وی با بیان اینکه اراده امام حسین (ع) در امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته بود، یادآور شد: امام حسین (ع) برای رسیدن به جایگاه سیاسی، حکومت، منافع و سود قیام نکرد بلکه برای اصلاح امت پیامبر (ص) که دچار انحراف شده بودند قیام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقامه شود بقیه کارهای خوب نیز به پا داشته می‎شوند.

ولی‎نژاد با بیان اینکه تذکر و یادآوری جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است، متذکر شد: مقام معظم رهبری این تکلیف را بر همه حجت کرده است که یکدیگر را با تذکر لسانی امر به معروف کنند.

وی با اشاره به اینکه تذکر عمومی باید در جامعه همگانی شود، یادآور شد: اگر هر فردی به اندازه شعاع وجودی خویش نسبت به این فریضه مهم اهتمام کند و همه بگویند و همه جا بگویند آن وقت جامعه زنده و پویا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه سند مهم قیام سیدالشهدا (ع) سند بیچارگی شمر و یزید است، گفت: جامعه‎ای که زبان و قلبش نهی از منکر را فراموش و انکار کند آن جامعه می‌میرد. 

انتهای پیام/83001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول