اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

برگزاری چند جلسه نمی‌تواند امر به معروف را پیاده کند/حداقل در روز عاشورا امر به معروف کنید

امام جمعه موقت همدان با انتقاد از کمرنگی اجرای امر به معروف گفت: با برگزاری چند جلسه و در یک اتاق بسته نمی‌توان امر به معروف را در جامعه پیاده کرد.

برگزاری چند جلسه نمی‌تواند امر به معروف را پیاده کند/حداقل در روز عاشورا امر به معروف کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انجام واجبات و ترک محرمات سعادت دنیا و آخرت را نصیب آدمی می‌کند.

وی با اشاره به فرازی از دعای عرفه امام حسین(ع) گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) در این دعا می‌فرمایند« خدایا! غنای مرا در نفس من قرار ده زیرا در این صورت، به جز تو، هرچه هست را پشت سر خواهم گذاشت و با تمام ظرفیتم رو به سوی تو می‌آورم».

امام جمعه موقت همدان افزود: توجه به زوایای این جمله نشان می‌دهد که امام حسین(ع) در زندگی پربرکت خود، فقط دل به خدا داده بودند و به رضای او توجه داشتند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) همه هستی خود را در راه خدای متعال دادند، ابراز کرد: امام حسین(ع) در راه اصلاح دین امت جدش، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای سیره و روش زندگی پیامبر(ص) به قیام برخاستند و در این راه همه رنج‌ها و مصائب را به جان خریدند.

جوادی با بیان اینکه باید ادامه‌دهنده راه حسین(ع) بود و صرف عزاداری برای ایشان کافی نیست، با طرح این سئوال که چه قدر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا می‌شود؟ وجدان هر کس را به پاسخ به این پرسش ارجاع داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز عاشورا هر کس به نحوی عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می‌داد گفت: باید در عمل نیز پیرو این امام همام بود.

*انتقاد از وضعیت بدحجابی در روز عاشورای حسینی

امام جمعه موقت همدان با اشاره به حضور زنان و دختران بدحجاب و آرایش‌کرده در روز عاشورای حسینی و تماشای عزاداری مردم با ابراز تأسف از این وضعیت گفت: چرا نباید کسی به فکر اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشد؟

وی افزود: بنده بعد از مشاهده این وضعیت، میکروفن را از مداح گرفته و خطاب به جمعیت عرض کردم « به خاطر خدا، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) هدف اباعبدالله(ع) را زیر پا نگذارید».

جوادی در ادامه سخنانش تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر است در حالی که چنین نیست.

وی خطاب به اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: با برگزاری چند جلسه و در یک اتاق بسته نمی‌توان امر به معروف را در جامعه پیاده کرد.

امام جمعه موقت همدان از تمام مراکز فرهنگی خواست حداقل در روز عاشورای حسینی به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

وی خطاب به هیئات عزاداری نیز بیان داشت: می‌توان چند نفر از افراد واجد شرایط را به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر انتخاب کرده و نسبت به اجرای این فریضه الهی همت گمارد.

جوادی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در قالب دعا به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشتند، تأکید کرد: باید در مقام عمل بهترین شیعه برای اهل بیت(ع) باشیم.

انتهای پیام/89002/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول