اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نکا خبر داد

برگزاری ویژه برنامه‌ آزادسازی سوسنگرد در نکا

فرماندار نکا گفت: ویژه برنامه‌ آزادسازی سوسنگرد امروز در نکا برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه‌ آزادسازی سوسنگرد در نکا

علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا بر برگزاری مناسب و در خور شان شهدا و رزمندگان آزاد سازی سوسنگرد تاکید کرد و بیان داشت: یکی از حقایق مورد تامل و تفکر حماسه آزادسازی سوسنگرد را نقش ارزنده و محوری مقام معظم رهبری از هنگام شکل‌گیری ایده و طرح عملیاتی آن تا زمان اجرا و سپس شکست دشمن است.

وی اظهار داشت: عملیات سرنوشت‌ساز با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه " سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود" و با فرماندهی و نقش ارزنده رهبری و اطاعت‌پذیری رزمندگان به موفقیت انجامید.

فرماندار نکا تصریح کرد: حماسه آزادسازی سوسنگرد که مصادف با عاشورای حسینی در روز 26 آبان ماه 1359 اتفاق افتاد از صحنه‌های ماندگار و عبرت‌آموزی است که مقاومت و پایداری ملت ایران و رزمندگان اسلام در ادامه راه امام حسین(ع) در رویارویی با ظلم و استکبار جهانی در آن متجلی شده است.

رجبی گفت: ویژه برنامه‌های آزادسازی سوسنگرد باید با تمام توان برای تبیین باورها و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جدید برگزار شود.

وی افزود: امروز جغرافیای ایران اسلامی، همان جغرافیای پیش از تجاوز بعثی‌ها است و این حفظ تمامیت ارضی به‌دلیل جان فشانی و دفاع همه جانبه توسط گروه‌های مختلفی مردمی در داخل کشور بوده است.

رجبی ادامه داد: مردم سوسنگرد مردمی عرب زبان بودند که تا پای جان از این مملکت در برابر تجاوزات صدام دفاع کردند.

فرماندار نکا با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در 26  آبان روز آزادسازی سوسنگرد گفت: برگزاری همایش همسران آسمانی، مراسم خاطره‌گویی در مزار شهدای گمنام، خاطره‌گویی در مدارس و اعزام نیروهای رزمنده به مدارس، برپایی نشست بصیرتی صبحگاه مشترک دانش‌آموزی، مسابقه فرهنگی با موضوع حماسه آزادسازی سوسنگرد و عطر افشانی گلزار شهدا و... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز بزرگ است.

رجبی بیان داشت: زوایای عملیات حماسی آزادسازی سوسنگرد و نقش بی‌دلیل و محوری مقام معظم رهبری در آزادسازی این شهر باید به‌درستی تبیین شود تا درسی برای نسل‌های بعدی انقلاب باشد.

انتهای پیام/86002/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول