اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

نخستین سپاهی که در سوسنگرد مستقر شد سپاه لرستان بود

فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در روزهای نخست جنگ، نخستین سپاهی که در سوسنگرد مستقر شد سپاه لرستان بود.

نخستین سپاهی که در سوسنگرد مستقر شد سپاه لرستان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار محمد شاهرخی ظهر امروز در مراسم سی و سومین سالروز آزادسازی سوسنگرد در خرم‌آباد گفت: در دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران استان لرستان نقش اثرگذاری داشته است.

وی اظهار کرد: در طول 8 سال دوران دفاع مقدس در کمتر صحنه‌ای است که در آن نام مردم لرستان به خوبی یاد نشود زیرا رزمندگان ما در این دوران و در صحنه‌های مختلف دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشته‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رزمندگان ما از ارتش، سپاه، بسیج و آنهایی که در جهاد سازندگی، کمیته، شهربانی، ژاندارمری به مناطق جنگی و عملیات‌ها اعزام شدند به خوبی توانستند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

سردار شاهرخی افزود: نخستین سپاهی که به صورت منسجم و سازمان یافته در دفاع مقدس حضور یافت سپاه پاسداران لرستان بوده است.

فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در روزهای نخست جنگ، نخستین سپاهی که در سوسنگرد مستقر شد سپاه لرستان بود که در پادگان دو کوهه قرار داشت.

سردار شاهرخی افزود: عقب‌نشینی اولیه رژیم بعثی از حمیدیه تا سوسنگرد و از سوسنگرد تا بستان و مرز؛ نقش رزمندگان لرستان در آن تعیین کننده و تأثیرگذار بود.

وی ابراز داشت: سپاه یک ویژگی عجیبی دارد و آن در اقتدا کردن پاسداران به امام حسین (ع) است و سپاه را می‌توان با شهادت شناخت.

سردار شاهرخی یادآور شد: در سال 1357 و در نخستین دیدار رسمی پاسداران با امام راحل، ایشان تأکید کردند که شما دو جنبه دارید یکی مالی و دوم الهی که جنبه مالی مختص همه است اما باید شما تلاش کنید جنبه الهی را تقویت و به روح معنویت دست یابید زیرا سعادت ابدی با تجلی روح معنویت است.

فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یادآور شد: در آن زمان امام راحل مسیر راه را برای سپاهیان مشخص فرمودند.

سردار شاهرخی گفت: سپاه پاسداران وقتی تشکیل شد 6 هزار نفر جمعیت بیشتر نداشت در حالی که جمعیت کشور ما 36 میلیون نفر بود.

این مقام مسئول گفت: وقتی که سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس وارد جنگ شد آنها با 30 هزار نفر به صورت سازمان یافته وارد میدان نبرد شدند و در پایان جنگ وقتی که جنگ کاملاً پایان یافت طبق آمارهایی که به دست آمد سپاه پاسداران در طول دوران دفاع مقدس 30 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سردار شاهرخی در ادامه گفت: باید یاد و خاطره همه شهدا را زنده نگه‌داریم و از خاطرات و تجربیات رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس استفاده کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: ما جهاد اصغر را انجام داده‌ایم و امروز در جهاد اکبر قرار داریم که همه وظیفه داریم در این جهاد نیز به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/2304/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول