اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفظ آثار لرستان:

بیش از 200 رزمنده لرستانی در آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در آزادسازی سوسنگرد بیش از 200 رزمنده لرستانی حضور داشتند.

بیش از 200 رزمنده لرستانی در آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ناصر فرید ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز آزادسازی سوسنگرد که در خرم‌آباد برگزار شد ضمن گرامیداشت این روز گفت: یکی از مشکلاتی که ما در مستندسازی عملیات آزادسازی سوسنگرد داشتیم، فقر منابع بود.

وی افزود: متأسفانه امروز اطلاعاتی در این زمینه در دست نداریم اما افرادی که در این عملیات حضور داشتند می‌توانند به ما کمک کنند و در قالب مقالات و خاطرات خود آنها را در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند تا ما در این زمینه بتوانیم بیشتر مستندسازی کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: بیشتر اطلاعات عملیات آزادسازی سوسنگرد در سینه و ذهن افراد پیشکسوت دوران دفاع مقدس قرار دارد که باید آنها را روی کاغذ آورده و از آنها استفاده کرد.

این مقام مسئول از راه‌اندازی یک کتابخانه تخصصی در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: یک کتابخانه تخصصی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خرم‌آباد راه‌اندازی شده که در تمام زمینه‌ها به خصوص در عرصه‌های تخصصی و دفاع مقدس کتاب موجود است.

فرید خاطرنشان کرد: از تمام خانواده‌های معظم شهدا می‌خواهیم اگر آثاری مانند کارت شناسایی، جانمازی شهدا و ... در دست دارند آنها را تحویل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند تا در موزه دفاع مقدس به نام آن شهید در عرض دید امور مردم قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: بیش از 200 رزمنده لرستانی در عملیات آزادسازی سوسنگرد وجود داشته اما ما متأسفانه تنها آمار صد نفر از آنها را شناسایی کردیم که از همه رزمنده‌ها می‌خواهیم آنهایی که در این عملیات حضور داشتند اطلاعات خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان قرار دهند.

لازم به ذکر است سی و سومین مراسم سالروز آزادسازی سوسنگرد با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/2304/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول