اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای سلامت آبیک مطرح شد

از احتمال شیوع آنفلوآنزای مرغی در آبیک تا تسریع در شبکه آب خاکعلی

در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک از هشدار شبکه دامپزشکی این شهرستان به مرغداری‌ها در خصوص احتمال بروز و شیوع آنفلوآنزای مرغی تا تسریع در اصلاح شبکه آب شهر خاکعلی سخن به میان آمد.

از احتمال شیوع آنفلوآنزای مرغی در آبیک تا تسریع در شبکه آب خاکعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک صبح امروز با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار آبیک، حمید برودتی رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک، مرتضی یعقوبی رئیس شبکه دامپزشکی این شهرستان، فرید شریعت‌پناهی سرپرست شهرداری آبیک و اعضای شورای سلامت در سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد.

در آغاز این نشست، حمید برودتی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک علاوه بر بیان مصوبات نشست قبلی شورای سلامت این شهرستان، گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی ادارات شهرستان آبیک را بر اساس مستندات ارسالی به دبیرخانه شورای سلامت ارائه کرد.

در این جلسه پیگیری امور مربوط به ساماندهی دست‌فروش‌ها و خودروهای دوره‌گرد از سوی شهرداری آبیک و نظارت و تداوم آن، ارائه گزارش مربوط به پسماند و جمع‌آوری زباله‌ها از سوی بخشداری بخش مرکزی با موضوع تهیه کامیون حمل زباله در برخی روستاها و تهیه سطل زباله‌های مکانیزه، برگزاری نشست‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی با موضوع بیماری تب مالت و ارائه گزارش با موضوع کلرزنی جایگاه‌های سوخت و خرید دستگاه کلرزنی از سوی برخی جایگاه‌ها، از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و اعضای شورای سلامت این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه، پیشنهاد برگزاری نشست درباره گاوداری مگسال در شورای سلامت بخش بشاریات و اعلام نتیجه به شورای سلامت شهرستان، نحوه برآورد هزینه و تعیین روستاهای دارای جمعیت بالا برای سنجش آزمایشی بروسلوز در دام‌ها از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک و نیز لزوم استمرار همکاری شهرداری خاکعلی و اداره آب و فاضلاب شهری برای تسریع فعالیت اصلاح شبکه آب خاکعلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تهیه گزارش عملکرد نشست‌های شورای سلامت شهرستان آبیک در شش ماه نخست سال از سوی دبیرخانه آن، نحوه برآورد نیرو و تجهیزات در مواقع بحران بیماری‌ها از سوی شبکه دامپزشکی و ارسال لیست برآوردها به فرمانداری و دبیرخانه شورای سلامت شهرستان از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک بود.

گفتنی است، در بین موضوعات مطرح شده در این جلسه، مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده در کنترل و مراقبت بیماری آنفلوآنزای پرندگان که در سال‌های گذشته مشکلاتی را برای واحدهای پرورش طیور شهرستان ایجاد کرده بود، ارائه کرد.

مرتضی یعقوبی ضمن هشدار به احتمال بروز و شیوع مجدد این بیماری در مرغداری‌ها با توجه به فصل سرما و کوچ پرندگان آزاد پرواز به منطقه، بر حفظ آمادگی پرسنلی و تجهیزاتی همه ارگان‌های مربوطه در این موضوع تأکید کرد.

وی بیان کرد: شهرستان آبیک با وسعت کم از پر تراکم‌ترین مناطق پرورش طیور در کشور محسوب می‌شود به نحوی که در فاصله 10 کیلومتری در شهرستان بیش از 10 واحد مرغداری وجود دارد که با توجه به این امر هماهنگی و تعامل مسئولان شهرستان آبیک برای پیشگیری از بیماری فوق حاد پرندگان ضروری و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن کشور در مسیر مهاجرت پرندگان تمام عوامل و اسباب بروز بیماری آنفلوآنزای مرغی وجود دارد که شهرستان آبیک نیز از این امر مستثنا نیست، بنابر این مطلوب است که مسئولان با توجه به فصل مهاجرت پرندگان هماهنگی لازم را با شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: بیماری آنفلوآنزای مرغی یک بیماری حاد ویروسی در پرندگان است که قابلیت انتقال به انسان را دارد و حتی اجازه نمی‌دهد، علایمی از خود نشان دهد.

انتهای پیام/77006/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول