اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری:

تعیین تکلیف حق‎آبه چهارمحال و بختیاری اولین اقدام استاندار جدید باشد

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: اولین اقدام استاندار جدید روشن‌کردن تکلیف بهره‎برداری از سرچشمه‎های آب استان و موضوع حق‎آبه باشد.

تعیین تکلیف حق‎آبه چهارمحال و بختیاری اولین اقدام استاندار جدید باشد

مجید جلیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در ماه‌های اخیر اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان مجلس و حیاتی‌ترین نیاز استان تعیین استاندار بود که این مهم با انتصاب آقای سلیمانی محقق شد.

وی افزود: همان‌طور که رئیس جمهور بارها تاکید داشته، استاندار برجسته‌ترین شخصیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر استانی است و بی‌شک چنین استانداری است که توان رفع چالش‌ها را داراست.

جلیل تصریح کرد: بر همین اساس دولت تدبیر و امید به پیشنهاد وزیر کشور استانداری بومی را برای چهارمحال و بختیاری برگزید و امید می‎رود این استاندار توان رفع چالش‌های موجود استان را داشته باشد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، شناسایی اولویت‌ها، نیازها و آسیب‌های استان را در اولویت برنامه‌های استاندار جدید دانست و گفت: در حالی که استاندار جدید برای رفع چالش‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد، اعضای مجمع نمایندگان استان نیز برای رفع چالش‌های استان با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند.

جلیل با اشاره به چالش‌های موجود در این استان، اظهار کرد: استان با دو معضل بیکاری و بی‌توجهی به تولید روبه‌روست و این دو چالش تاثیرات منفی بسیاری بر روند توسعه‌یافتگی استان داشته‎اند.

وی، رفع مسئله آب را اصلی‌ترین مطالبه مردم از استاندار جدید دانست و گفت: اولین اقدام استاندار روشن‌کردن تکلیف بهره‎برداری از سرچشمه‎های آب استان و موضوع حق‎آبه باشد.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر حق‌آبه به درستی تخصیص یابد، زیرساخت‌های استان رونق می‌یابد و به بیان روشن‌تر رفع مسئله آب، کشاورزی استان را متحول می‌کند.

جلیل خاطرنشان کرد: این در حالی است که استان حدود 11 درصد آب شیرین کشور را تولید می‌کند ولی سهم آن در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعتی به درستی تخصیص نمی‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این استان، اظهار کرد: استان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت، نفت، گاز، پتروشیمی و توریسم از مزیت‌های نسبی برخوردار است و ضروری است تا استاندار جدید برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کند.

جلیل با بیان اینکه مهمترین ظرفیت استان، کشاورزی است، تصریح کرد: برای رونق کشاورزی به سرچشمه‌های آبی، زمین و نیروی انسانی نیاز است که در هر سه حوزه از ظرفیت‌های خوبی بهره‌مندیم، اما معضل اساسی استان عدم تخصیص مناسب آب به استان است، به عبارت دیگر اگر حق‌آبه استان به درستی تخصیص یابد، کشاورزی استان رونق خواهد گرفت، سرانه تولید افزایش خواهد یافت و افراد زیادی شاغل می‌شوند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، سدسازی، آب، عمران و حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی پروژه‌های نیمه‌کاره فراوانی داریم که در صورت به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها اشتغال زیادی در استان به وجود می‌آید.

جلیل خاطرنشان کرد: این در حالی است که فقدان زیرساخت‌های صنعتی و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های صنعتی به ویژه در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای دیگر چالش اساسی استان به شمار می‎رود و استاندار باید در این رابطه نیز تدابیر ویژه‌ای بیاندیشد.

انتهای پیام/68004/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول