اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان:

هفته کتاب فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه است

فرماندار شادگان گفت: هفته کتاب فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

هفته کتاب فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه است

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ورود کتاب به سبد خانوار اظهار کرد: همه نهادها باید برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز ضعیف بوده و این در حالی است که یکی از عوامل رشد فرهنگی در جامعه کتاب و کتابخوانی است.

فرماندار شادگان از کتاب به عنوان عنصری رشد آفرین و روشنگر در جامعه یاد کرد و ادامه داد: خداوند متعال معجزه ابدی قرآن کریم را به دست آخرین فرستاده‌اش، به عنوان سرآمد همه کتب قرار داده که این موضوع، روشنی جایگاه و اهمیت کتاب را در دین مبین اسلام مشخص می‌سازد.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: وظیفه همه فرهیختگان، دانش آموزان، دانشجویان و همه نهادهای فرهنگی است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر موضوع کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.

سنواتی، تداوم فرایند توسعه کشور را منوط به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد زمینه‌های لازم، امکان مطالعه بیشتر مردم و همچنین تشویق آنها به کتابخوانی را فراهم کنیم تا از رهگذر آن به شاخص‌های مورد نظر علمی در جامعه دست یابیم.

وی در پایان با گرامیداشت هفته کتاب، این هفته را فرصتی مناسب و مغتنم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد.

انتهای پیام/72001/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول