اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آغازین روز هفته کتاب صورت گرفت

پیام استاندار خوزستان به مناسبت هفته کتاب

استاندار خوزستان در آغازین روز بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی این هفته را گرامی و نکاتی را در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی بیان کرد.

پیام استاندار خوزستان به مناسبت هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در آغازین روز بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران استاندار خوزستان با صدور پیامی این هفته را گرامی و نکاتی را در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی بیان کرد که متن پیام به شرح زیر است:

در طول هزاران سال تاریخ حیات فرهنگی انسان، کتاب نقشی بی‌مانند در گسترش معرفت بشری داشته است و با درنوردیدن مرزهای عقیدتی و جغرافیایی، قومی و نژادی، هم چون پیامبری امین، دستاوردهای اندیشه بشری را به چهارسوی جهان بازتابنده است. در روزگار ما، سرانه مطالعه و کتابخوانی، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشور است.

ایران زمین که کهن‌ترین گهواره‌های تمدن بشری است، با مراکز متعدد علمی و فرهنگی، کتابخانه‌های معتبر، علما و دانشمندان نام آورش در دنیا شناخته شده است.

فرزانگان و فرهیخته‌گانی همچون پورسینا، ابوریحان بیرونی، فارابی، خوارزمی، فردوسی سعدی، حافظ، مولوی برگ‌هایی پرشمار بر درخت فکر و فرهنگ بشر افزوده‌اند. جلوه‌های افتخارآفرین فرهنگ و تمدن ایرانی با نمودها و نمادهای راستین قلم و کتاب و کتابخانه آمیخته است و رهبر فرزانه امام خود شخصیتی است فرهنگ مدار و اهل قلم که بارها فرموده‌اند «با وجود گرفتاری‌های کاری، هرگز از کتاب منفک نشده‌ام».

نقش کارگزاران، خادمان و همراهان و همدلان حوزه کتاب، کتابخوانی و مطالعه در رشد شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی استان نقشی بسیار پررنگ و تعیین کننده است و این عزیزان مسئولیتی خطیر بر عهده دارند.

اینک به بهانه بزرگداشت بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (25 آبان تا دوم آذر) ضمن ارج گذاشتن به اهتمام و همراهی همه کسانی که با فکر، اندیشه، قلم و قدم  خویش در راه اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برمی‌دارند، انتظار دارم با برنامه‌ریزی سازمان‌های دولتی، گروه‌های مردم نهاد و مشارکت موثر شهروندان فرهنگ دوست، نهضتی فرهنگی در خوزستان راه‌اندازی شود و به بهبود شاخص‌ها و سرانه‌های فرهنگی استان بینجامد. از درگاه پروردگار مهربان، توفیق روزافزون همراهان همیشگی و مشتاقان این عرصه را در خدمت به مردم فرهیخته و کتابخوان خوزستان خواستارم.

انتهای پیام/72001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول