اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

محبت به امام حسین(ع) ضامن بقاى اسلام‏ است

امام جمعه عنبرآباد گفت: محبت به امام حسین(ع) ضامن بقاى اسلام‏ و موتور حرکت قرون اسلامى در راستای تفکرات صحیح اسلامى‏ است.

محبت به امام حسین(ع) ضامن بقاى اسلام‏ است

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه عنبرآباد با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: قرآن از امت اسلامی به عنوان نیکوترین و برترین امت‌ها یاد می‌کند و دلیل این فضیلت و برتری را سه خصوصیت امر ‌به‌ معروف و نهی از منکر و ایمان می‌داند.

وی افزود: قرآن در سوره عصر تمام انسان‌ها را زیان‌کار معرّفی می‌‌کند مگر کسانی که دارای ویژگی‌هایی مانند ایمان، عمل صالح، سفارش به حق و صبر باشند.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه این آیات به یک ویژگی انسانی اشاره دارد، تصریح کرد: خطر گمراهی و انحراف همواره انسان را تهدید می‌کند و عوامل درونی و بیرونی او را به انحراف و تباهی فرا می‌خواند.

دشت‌آبادی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات جامعه و افراد علم به حق و باور کردن آن، عمل به حق، سفارش شدن پیوسته به حق و صبر است و معصومان نصرت الهی و عنایات او را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانسته‌اند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «ای مردمان، خداوند به شما می‌فرماید به معروف امر و از منکر نهی کنید و الاّ قبل از آن که دعا کنید، اجابت نکنم و درخواست کنید، عنایت نکنم و از من یاری بخواهید، از یاریتان خودداری ورزم».

امام جمعه عنبرآباد بیان داشت: در نگاه قرآن و امامان معصوم، جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند، گرفتار فساد، تباهی، و لعنت می‌شود.

دشت‌آبادی بیان داشت: امام باقر(ع) فرمودند «چه زشت مردمی هستند آنان که بر امر به معروف و نهی از منکر عیب می‌گیرند و آن را ناپسند می‌شمارند».

وی با اشاره به اهداف و آثار فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: همه واجبات، اهداف و مصالحى دارند که به واسطه آن مصلحت‌ها و اهداف واجب شده‌اند، این مصالح گاه آشکار و گاه پنهان است و هدف امر به معروف و نهى از منکر بسیار آشکار است.

امام جمعه عنبرآباد اظهار داشت: لفظ و عنوان این واجب نشان مى‌دهد که هدف آن واداشتن مردم به ارزش‌هاى الهى و بازداشتن آن‌ها از محرمات و مناهى خداوند است به عبارت دیگر پاک‌سازى فرد و جامعه از ناشایستگى‌ها و آراستن به نیکى‌ها هدف نهایى امر به معروف و نهى از منکر است.

دشت‌آبادی با بیان اینکه امتیاز شیعه برخوردارى از خاطره عاشورا است، اظهار داشت: محبت به امام حسین(ع) ضامن بقاى اسلام‏ و موتور حرکت قرون اسلامى در راستای تفکرات صحیح اسلامى‏ است.

وی با اشاره به روز کتاب و کتابخوانى گفت: روح انسان مانند جسم او نیاز به غذا دارد و کتاب غذای روح بشر است، همان طور که غذای مسموم روی جسم تاثیر می گذارد مطالب و کتاب مضر هم روح انسان را مسموم می‌کند و آشنا کردن فرزندان از کودکی با مطالعه ضرورت دارد.

امام جمعه عنبرآباد در پایان با بیان اینکه یکی از الطاف خداوند تشکیل بسیج‏ است، تصریح کرد: تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران، یقیناً از برکات و الطاف خداوند تعالى بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد.

انتهای پیام/2655/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول