اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

قیام امام حسین (ع) باید از ابعاد مختلف سرمشق باشد

امام جمعه پلدشت گفت: قیام امام حسین (ع) باید از ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، نظامی و فرهنگی الگو و سرمشق باشد.

قیام امام حسین (ع) باید از ابعاد مختلف سرمشق باشد

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پلدشت اظهار داشت: صلابت و قاطعیت امام حسین (ع) در مخالفت کردن با یزید و خوددارى ورزیدن از بیعت با وى، آمادگى براى نثار خون در راه احیاى دین، نهراسیدن از انبوهىِ سپاه گرد آمده در کربلا، رزم‏‌آورى‌هاى سلحشورانه و بى ‏نظیر امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان بخشى از الفباى فرهنگ عاشورا است.

وی متذکر شد: قیام امام حسین (ع) وظیفه‌ای شرعی و الگوی فقهی در همه دوره‌ها و تمام سرزمین‌ها است.

دوزدوزانی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) باید از ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، نظامی و فرهنگی الگو و سرمشق باشد.

امام جمعه پلدشت یادآور شد: جنگ و استقامت امام حسین (ع) همان مبارزه کردن انسان با اراده و اختیار است که با هوای نفس خود انجام می‌دهد.

دوزدوزانی تصریح کرد: امام حسین (ع) نماد انسان کاملی است که توانسته در این میدان تا پای شهادت برود بنابراین امروز و در دنیای معاصر می‌توان گفت شهادت مبارزه کردن با تمام نیروی خود و با هوای نفس است.

امام جمعه پلدشت ادامه داد: راز جاودانگی نهضت حسینی از بعد عرفانی و عقیدتی نیز مبارزه کردن با تمام نیروی خود، با هوای نفس می‌باشد زیرا هوای نفس در تمام انسان‌ها از ازل تا ابد وجود دارد.

انتهای پیام/61005/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول