اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

امام حسین (ع) شوک لازم برای بیدار کردن جامعه اسلامی را انجام داد

امام جمعه چرام گفت: امام حسین (ع) با فدا کردن جان خویش شوک لازم برای بیدار کردن جامعه اسلامی انجام داد.

امام حسین (ع) شوک لازم برای بیدار کردن جامعه اسلامی را انجام داد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام، اظهار کرد: از حضور پرشکوه مردم استان به ویژه شهرستان چرام در مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه این حضور باشکوه، این حدیث شریف را عینیت بخشید که «شهادت امام حسین(ع) دارای حرارتی است که هرگز به سردی نمی‌گراید»، عنوان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی و تبلیغات سوء دشمنان علیه مقدسات به ویژه عزاداری امام حسین (ع)، ما شاهد آن هستیم که هر چه از زمان شهادت امام علیه‌السلام می‌گذرد مراسمات عزاداری آگاهانه‌تر و باشکوه‌تر صورت می‌گیرد.

*12 محرم سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام

وی با اشاره به شهادت امام سجاد (ع)، شهادت این امام همام را خدمت نمازگزاران تسلیت گفت و ابراز کرد:  اگر به دقت به واقعه کربلا بنگریم درمی‌یابیم که چرا امام حسین علیه‌السلام خاندان و اهل بیت خود را به همراه خود آورد.

این مسئول اضافه کرد: آنچه را که امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام باید انجام می‌داد با شهادت ایشان صورت گرفت اما رساندن این پیام که با خون صورت گرفت بر عهده حضرت زینب و امام سجاد علیه‌السلام بود، اگر این دو بزرگوار در کربلا نبودند و یا اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان اسیری به کوفه و شام نمی‌رفتند خون امام علیه‌السلام بی‌نتیجه و بی‌هدف بود.

طزری با اشاره به این مطلب که امام حسین با فدا کردن جان خویش شوک لازم برای بیدار کردن جامعه اسلامی انجام داد، و حال وظیفه امام سجاد و حضرت زینب (س) بود که این مطلب را به گوش مسلمانان جاهل و ناآگاه برساند، گفت: با نگاهی به خطبه‌های این دو بزرگوار تمام نقشه‌های یزید نقش بر آب شد و ماهیت اصلی او که برای خیلی از مسلمانان حتی مردم مدینه که پنهان بود مشخص شد.

وی افزود: یزید تبلیغات منفی بسیاری در مورد خاندان اهل بیت انجام داده بود و اهل بیت را خارجی و تفرقه‌انداز بین امت پیامبر معرفی کرده بود و متاسفانه انسان‌های جاهل و ناآگاه این مطلب را پذیرفته بودند اما با حرکت و پیام‌رسانی امام سجاد(ع) این تبلیغات بی‌اثر شد.

خطیب جمعه چرام یادآور شد: امروز نیز دشمنان نظام اسلامی با تبلیغات منفی خود سعی در مخدوش کردن وجهه نظام ما را دارند، لیکن ما وظیفه داریم با حرکت‌های منطقی بر اساس حکمت و درایت این تبلیغات را بی‌اثر کنیم، امروز ما را متهم به ساختن بمب اتم، ناقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم می‌کنند و حال آنکه خلاف واقع است و تنها راه خنثی کردن این تبلیغات استفاده از ابزار روز تبلیغاتی و قدرتمند وارد شدن در عرصه‌های بین‌المللی و ابلاغ پیام اسلام ناب محمدی (ص) به جهانیان است.

*29 آبان، آغاز هفته بسیج

حجت‌الاسلام طزری با اشاره به آغاز هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج یکی از الطاف جلیه خداوند به نظام نوپای اسلامی ما بود، گفت: در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی که مملکت ما در بسیاری از موارد خصوصا مسائل نظامی دچار مشکل بود، درایت و بینش امام که بر گرفته از ایمان و خلوص او به خدا بود تشکیل نیروی مخلص و بی‌ادعای بسیج را صادر کرد و بعد از آن ما تاکنون شاهد برکات عظیم این نهاد مقدس مردمی بوده‌ایم.

این مسئول مذهبی در چرام عنوان داشت: اگر در جنگ تحمیلی ما توانستیم ثابت کنیم که می‌توان بدون تکیه و  اعتماد بر آمریکا یک زندگی و حکومت اسلامی داشت و بر مشکلات غلبه کرد به برکت نیروی عظیم بسیج بود.

وی افزود: امروز هم اگر بخواهیم بر مشکلات به وجود آمده غلبه کرد تنها راه آن داشتن یک روحیه بسیجی است، روحیه بسیجی یعنی داشتن اخلاص در کارها، بی‌ادعا بودن، بصیر بودن، به موقع عمل کردن و شناختن اولویت‌های نظام، اگر مسئولین و مردم ما امروز دارای این روحیه باشند می‌توانند بر مشکلات اقتصادی غلبه کنند و راه تسلط دشمن بر انقلاب و نظام را بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به 11 محرم سالروز رحلت مفسر بزرگ قرآن مرحوم علامه طباطبایی و 16 محرم سالروز رحلت مرحوم میرزا جواد تبریزی، گفت: از  خداوند برای این دو عالم بزرگ اسلام و همه علمایی که با مجاهدت خود در راه حفظ و نشر معارف اسلام و عزت و سر بلندی نظام اسلام قدم برداشتند طلب علو درجات کرده و بر روح بزرگ این مردان الهی درود می‌فرستیم.

*24 آبان، آغاز هفته کتابخوانی

امام جمعه چرام یکی از تعالیم دین مبین اسلام را بحث تعلیم و تعلم و آموختن علم دانست و تصریح کرد: تاکید بر این مساله نشان دهنده اهمیت آن است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از راه‌های کسب علم مطالعه کتاب‌های مفید و ارزنده می‌باشد، متذکر شد: دشمن هرگاه توانست بر ما ضربه‌ای وارد کند از راه ناآگاهی و جهل مردم استفاده کرد و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه می‌تواند بر آگاهی ما بیفزاید.

این مسئول اظهار تاسف کرد که کشور ما جزء کشورهایی است که مطالعه و کتاب خواندن در آن کم است، ما برای هر چیز  و حتی چیزهای بی‌ارزش وقت صرف می‌کنیم و حتی هزینه هم می‌کنیم  اما برای مطالعه و خواندن کتاب یا وقت نمی‌گذاریم یا بسیار کم وقت صرف می‌کنیم.

انتهای پیام/82002/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول