اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نظرآباد تاکید کرد

ضرورت تبیین ابعاد مختلف نهضت عاشورا توسط اندیشمندان

امام جمعه شهرستان نظرآباد گفت: اندیشمندان و علمای اسلامی باید ابعاد مختلف فرهنگ غنی عاشورا که در حقیقت درس آزادگی است را به درستی برای نسل جوان تبیین کنند.

ضرورت تبیین ابعاد مختلف نهضت عاشورا توسط اندیشمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری و عزاداران حسینی (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر وثوقی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: قیام عاشورا یک واقعه و رخداد تاریخی نیست که تنها در یک ظرف زمانی مشخص قابل بررسی و تحلیل باشد.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان با ایستادگی در برابر ظلم و مبارزه با ظالم راه اصلی را به جهانیان نشان دادند.

خطیب جمعه شهرستان نظرآباد ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا و سپس شهادت ایشان و یاران باوفایش از یک سو و مبارزه بی‌امان بازماندگان عاشورا به ویژه حضرت زینب (س) و حضرت زین‌العابدین (ع) که از آن تحت عنوان نهضت عاشورا یاد می‌شود، الگویی برای همه نسل‌ها است که بتوانند راه حق و حقیقت را شناخته و در آن مسیر حرکت کنند.

وثوقی تاکید کرد: قیام عاشورا دارای مفاهیم عمیق معنوی، تربیتی و الهی و نکات عبرت‌آموز بوده و درسی که عاشورا برای انسان‌ها دارد، هرگز کهنه و بی‌اثر نمی‌شود.

وی افزود:‌ بنابراین انسان‌ها تا روز قیامت باید با الگوبرداری از قیام عاشورا راه خود را باز یافته و در این مسیر لازم است که اندیشمندان و علمای دینی به درستی ابعاد مختلف نهضت حسینی (ع) که دارای مفاهیم اخلاقی،‌ ایثار و از خودگذشتگی، شهادت‌طلبی،‌ ولایت‌مداری و شجاعت و دلاوری است را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

* عاشورا  درس آزادگی است

امام جمعه شهرستان نظرآباد بیان داشت: تحقق این مهم رمز سربلندی و عزت انسان‌ها به ویژه مسلمانان و شیعیان است، چرا که عاشورا در حقیقت درس آزادگی و عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی است.

وثوقی متذکر شد: جوانان و نوجوانان ما نیز که طی دهه نخست محرم با حضور در مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان نشان دادند که ولایت‌مدار بوده و در این مسیر حرکت می‌کنند، باید بیش از پیش در مفاهیم عاشورا تعمق و تفکر کنند.

وی در پایان تاکید کرد: جوانانی که با فرهنگ عاشورا انس گرفته و زندگی خود را از حرکت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان به ویژه حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین (ع) الگوبرداری می‌کنند، هرگز در برابر ظلم و ستم سر خم نخواهند کرد.

انتهای پیام/2302/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول