اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

غربی‌ها چاره‌ای جز مماشات با ایران ندارند

امام جمعه ابرکوه گفت: غرب اکنون در شرایطی قرار دارد که چاره‌ای جز مماشات با ایران ندارد.

غربی‌ها چاره‌ای جز مماشات با ایران ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: باز هم آمریکا و کشورهای متحد غربی آن، بر خواسته‌های غیر قانونی و زیاده خواهانه‌شان از ایران اصرار می‌کردند و با مقاومت تیم مذاکره کننده ایرانی، مذاکرات در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و طرفین نتوانستند به توافقی دست یابند.

وی افزود: دیوار بلند بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا و متحدانش و باج خواهی‌های آنان که مثلا خواستار توقف غنی سازی 20 درصدی  و کاهش قابل توجه سانتری فیوژهای فعال، استفاده نکردن از سانتری فیوژهای پیشرفته، تعطیلی تاسیسات آب سنگین اراک و تغییر کاربری آن، تعطیلی تاسیسات فردو و پذیرش سقف انباشت اورانیوم غنی شده 20 درصدی و تبدیل ذخایر به سوخت شده‌اند، نمونه‌های باج خواهی آنان است.

حسینی عنوان کرد: مذاکرات در این زمینه را هم پیش درآمد مذاکرات اصلی می‌دانند که پس از اجرایی شدن زیاده خواهی‌هایشان صورت می‌گیرد و در نهایت مطالبه آنان دست کشیدن ایران از غنی سازی و رسیدن به نقطه صفر است.

حسینی ادامه داد: هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران که به فرموده مقام معظم رهبری بچه‌های انقلاب هستند، می‌تواند این دسیسه‌ها را دفع کند به همین دلیل انتظار داریم در مذاکرات آینده تعجیل در توافق نداشته باشند، وضعیت رو به ضعف آمریکایی‌ها را ببینند  و از اظهارات تند مقامات و رسانه‌های آمریکایی احساس خطر نکنند.

وی افزود: اگر تیم ما عجله کنند، طرف مقابل فکر می‌کند ایران به شدت نیازمند توافق است زیرا مثلا تحریم‌ها اثر خود را داشته است و بنابراین با تصور واهی نتیجه می‌گیرند که می‌توانند حداکثر امتیاز را از ایران بگیرند و با این توهم و حسن نیت و نرمی موضع ایران، آنان متعصب‌تر و خشن‌تر خواهند شد.

حسینی تأکید کرد: بنابراین حداکثر کوتاه آمدن ما به تعبیر ریاست جمهوری، تن دادن به بازی برد برد است و شرایط فعلی آمریکا و غربی‌ها، صورت وضعیت آنان را تابلو کرده است که چاره‌ای جز مماشات و همراهی با ایران را ندارد.

تأثیر حماسه عاشورا در حرکت‌های آزادیخواهان جهان نیز بخشی دیگر از خطبه‌های امروز نمازجمعه ابرکوه را تشکیل می‌داد.

اشاره به یازدهم محرم روز تجلیل از اسرا و مفقودین و تجلیل از آنها، سالروز رحلت مرحوم علامه  و 12 محرم روز شهادت امام زین العابدین (ع) در سال 95 هجری است از دیگر بخش‌های مطرح شده توسط خطیب جمعه ابرکوه بود.

انتهای پیام/2646/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول