اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

کربلا بیش از آنکه صحنه عشق باشد محصول عقل بود

امام جمعه خلخال گفت: کربلا بیش از آنکه صحنه عشق باشد محصول عقل بود.

کربلا بیش از آنکه صحنه عشق باشد محصول عقل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری خطیب نماز جمعه این هفته خلخال با تقدیر از تجمع حسینیان خلخال در هفتم محرم امسال گفت: کربلا بیش از اینکه محصول عشق باشد محصول عقل امام حسین (ع) بود. زیرا امام حسین (ع) هدفش حفظ پایداری دین الهی اسلام بعد از خود بود و با شهادت خود به آن جامه عمل پوشاند.

امام جمعه خلخال ضمن انتقاد از پوشش و انعکاس ضعیف تجمع حسینیان خلخال گفت: با اینکه مردم خلخال حسینی آمدند اما پوشش ضعیف از سوی صدا و سیما انعکاس حضور مردم را آنگونه که سزاوار بود نشان نداد.

وی با انتقاد از صدا و سیما گفت: در مقایسه با سایر شهرها عوامل برنامه نیز کارآمد عمل نکرده و جلوه حسینیان خلخال خوب به نمایش در نیامد. وی از مسئولین ذیربط در حوزه صدا و سیما خواستار توجه بیشتر به این مقوله شد.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح واقعه عاشورا گفت: تقوا در کربلا میزان عشق و معرفت و بندگی را نشان داد و جالب اینکه کسانی که به اوج معرفت و بندگی حضرت حق پی برده بودند در کنار فرزند پیامبر جای گرفتند و کسانی که از این معرفت نور بندگی خداوند غافل و بی بهره بودند در مقابل ایستاده و بر فرزند پیامبر شمشیر کشیدند.

وی با تبریک روز تجلیل از اسرا و مفقودین گفت: برای پایداری نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی شده است و ما از خانواده‌های معزز مفقودین و آزادگان تشکر و تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام زین العابدین (ع) و تسلیت سالروز وفات آیت‌الله میرزا جواد تبریزی مرجع تقلید شیعیان جهان گفت: 72 تن از یاران عاشق و دل شیفته سیدالشهدا به اوج بندگی و تبعیت از امام زمان خود رسیدند.

رشتبری همچنین سالروز ارتحال علامه محمدحسین طباطبائی را تسلیت گفت و افزود: دانشمندان کشورمان بی شک در ارتقا سطح علمی و توحیدی کشورمان نقش عمده‌ای داشتند.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از دستگاه ذیربط در حوزه راه و شهرسازی گفت: مشکل مه‌گیر بودن جاده خلخال تا کی باید ادامه داشته باشد و مسئول ذیربط بداند یکی از ضروریات زندگی مردم خلخال در تردد از این جاده‌ها است.

وی اضافه کرد: چرا باید بعضی از مسئولین بهانه کنند که کمبود اعتبار باعث حل نشدن این مشکل است، آیا از دستگاه ذیربط اعتبار لازم برای خط کشی این محور حیاتی که شهرستان خلخال نیاز اساسی به آن دارد خواسته شده است.

وی خواستار توجه و جدیت به این موضوع حیاتی در خصوص شهرستان خلخال شد.

انتهای پیام/62008/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول