اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

آمریکا از اسلام عاشورایی می‌هراسد/ اسلام عربستان خطری برای صهیونیسم ندارد

نماینده ولی‌‌فقیه در کاشان گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها از اسلام عاشورایی و حسینی ملت ایران می‌هراسند و با اسلام‌هایی که در کشورهایی نظیر عربستان جاری است مشکلی ندارند.

آمریکا از اسلام عاشورایی می‌هراسد/ اسلام عربستان خطری برای صهیونیسم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به بیان حوادث و وقایع بعد از شهادت حضرت ثارالله و یاران باوفای ایشان پرداخت و گفت: مصیبت‌هایی که به امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان وارد شد به خاطر هدایت انسان‌ها در همه دوران‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سالار شهیدان تمام هستی و وجودش را در راه بندگی و اطاعت پروردگار و برای بندگان هدایت شده هزینه کرد تا گرفتار ضلالت و گمراهی نشوند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اگر عاشورا نبود از اسلام ناب نیز چیزی باقی نمی‌ماند گفت: عاشورا علت و دلیل استمرار حیات دین مبین اسلام است که موجب شد پیام آن همچنان جاودان و زنده باقی بماند.

نمازی سپس با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با اسلام کشورهایی نظیر عربستان مشکل ندارند و تنها با اسلام جاری در کشور ایران مخالفت می‌کنند بیان داشت: اسلام جاری در ایران اسلامی حسینی و عاشورایی است که آمریکا و صهیونیسم جهانی از آن می‌هراسد.

وی تصریح کرد: ملت ایران به پیروی از پیام «هیهات من‌الذلة» اباعبدالله‌الحسین(ع) تن به ذلت در برابر هیچ مستکبری نداده و در برابر یزیدیان زمان می‌ایستند. 

عضو خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در صدر اسلام پیامبر(ص) و یارانش در برابر ابولهب‌ها، ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها و ائمه نیز برابر بنی‌امیه‌ و بنی‌العباس ایستادند عنوان کرد: امروز هم همان خط این افراد و حکومت‌های ظالم در لباس و هیبت غرب، آمریکا و صهیونیسم جهانی وجود دارد.

نمازی تأکید کرد: ایران اسلامی به پیروی از مکتب عاشورا و با تبعیت از ولایت‌ مطلقه فقیه که برگرفته از ولایت ائمه اطهار است با اقتدار و تمام‌عیار در برابر تمام زیاده‌خواهی‌های غرب و صهیونیست‌ها ایستاده است.

وی افزود: اگر آن روز امام حسین(ع) و یاران و فرزندانش در برابر یزیدیان ایستادند و سر فرود نیاوردند امروز هم ملت ایران با تمام قدرت مقابل یزیدیان دوران به دفاع می‌ایستند.

نمازی متذکر شد: ملت ایران از تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌هراسد همانگونه که شهدای ما در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای ماندگاری فرهنگ عاشورا و قیام کربلا کرد.

انتهای پیام/63009/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول