اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

محیط‌های مقدس و مجالس مذهبی آلوده به بدحجابی نشود

امام جمعه جهرم با بیان اینکه باید با بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه مقابله شود، گفت: باید این مسئله مورد تاکید روحانیان و مردم قرار گرفته و نباید محیط‌های مقدس و مجالس مذهبی آلوده به بدحجابی شود.

محیط‌های مقدس و مجالس مذهبی آلوده به بدحجابی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین مسئله امر به معروف و نهی از منکر را از درس‌های مهم مکتب سیدالشهدا(ع) دانست و اظهار داشت: این مهم باید به عنوان درس مکتب عاشورا مورد توجه قرار گرفته و نباید مسئله امر به معروف و نهی از منکر را تنها منحصر به یک مسئله قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بعضی وقت‌ها تنها یک منکر در جامعه نهی می‌شود، افزود: ائمه اطهار(ع) اقامه فرائض را در پرداختن به مسئله امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه جهرم اقامه نماز روز عید غدیر و روز عاشورا را از آثار امر به معروف دانست و بیان کرد: باید معروف‌ها اقامه شوند تا فرائض انجام شود و مسئله حجاب نیز از جمله مسائل مورد بحث در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بوده که نباید نسبت به آن بی‌اعتنایی شود.

وی با بیان اینکه باید با بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه مقابله شود، گفت: باید این مسئله مورد تاکید روحانیان و مردم قرار گرفته و نباید محیط‌های مقدس و مجالس مذهبی آلوده به بدحجابی شود.

دژکام توجه به مظلومان را از جمله مباحث دیگر امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: باید در زمینه نهی از منکر تذکر داده شود و این امر منحصر به عده‌ای از افراد نباشد و مسئولان نیز توجه داشته باشند که در این زمینه حق با آمران به معروف است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز جهرم با اشاره به آغاز هفته بسیج نیز گفت: نقش این نهاد در راستای حفظ و ادامه انقلاب اسلامی یک نقش اساسی و ویژه بوده و آنچه که ایران اسلامی در طول سال‌های گذشته پشت سر گذاشته مدیون روحیه بسیجی جوانان خود بوده که با اتکا به خداوند متعال و ارادت نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و مکتب عاشورا حاصل شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه شنیدن وقایع عاشورا و تکرار آن در ایام محرم موجب تربیت و رشد انسان‌ها می‌شود، ابراز داشت: باید در مجالس ایام محرم مسائل تاریخ کربلا تکرار شود چراکه این مباحث در تقویت معنویت در افراد تاثیرگذار است.

امام جمعه جهرم همچنین سالروز شهادت آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله شیخ جواد تبریزی را تسلیت گفت.

انتهای پیام/2448/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول