اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

فرهنگیان باید جلودار نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف باشند

فرماندار سنندج از حجاب و عفاف به عنوان بزرگترین آسیب مراکز آموزشی در کردستان نام برد و گفت: افراد فرهنگی و به ویژه معلمین باید خود جلودار نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف باشند.

فرهنگیان باید جلودار نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل بعدازظهر امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج‌ در سال‌‌جاری که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: رسالت شورای فرهنگ عمومی پاسداری از ارزش‌های دینی و هنجارهای مقبول جامعه اسلامی است.

وی گفت: اقداماتی که در این شورا انجام شده ‌ضرورت جامعه بوده و امری است که در تمام ابعاد زندگی جاری و ساری است.

وی بر لزوم توجه به برنامه‌های پرورشی به ویژه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس تاکید کرد و گفت: تنها با ایجاد مانع و محدودیت نمی‌توان جوانان را مجبور به رعایت پوشش اسلامی کرد بلکه لازمه حفظ حجاب در جامعه، نهادینه کردن و به باور تبدیل‌ شدن این اصل در میان جوانان  و دانش‌آموزان است.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه والدین و فرهنگیان از مهم‌ترین الگوهای دانش‌آموزان در انتخاب نوع پوشش هستند گفت: باورهای دینی از جمله عفاف و حجاب در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه استمرار می‌یابد و بر همین اساس خانواده و مدرسه باید مرکز توجه فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

میرزایی به جمعیت 80 هزار نفری فرهنگیان و معلمان در سطح استان اشاره کرد و افزود: 50 درصد این جمعیت را بانوان و 50 درصد دیگر را مردان تشکیل می‌دهند و وجود این تعداد فرهنگی در استان در نوع پوشش اسلامی می‌تواند بر دانش‌آموزان موثر باشد.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف فقط مختص به زنان نیست بلکه مردان به ویژه اساتید دانشگاه‌ها نیز با رعایت پوشش و شئونات اسلامی مروج حجاب در جامعه و مراکز آموزشی هستند.

فرماندار سنندج اضافه کرد: آنچه امروزه ما در سطح جامعه می‌بینیم این است که معلمان و یا حتی والدین دانش‌آموزان با پوشش نامناسب و غیرعرف وارد این مراکز آموزشی خواهند شد و بدون شک می‌تواند بزرگترین آسیب برای جامعه دانش‌آموزی باشد.

میرزایی تاکید کرد: باید آئین‌نامه اسلامی در مدارس اتخاذ شود و باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به عنوان مبلغ حجاب و عفاف در جامعه اثرگذار باشند.

فرماندار سنندج تصریح کرد: معلمین و فرهنگیان باید ضمن رعایت حجاب اسلامی، در خصوص آگاه‌سازی دانش‌آموزان از توطئه‌های دشمنان در خصوص عفاف و حجاب و نهادینه کردن این فرهنگ در میان نسل جوان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: حجاب و عفاف آسیبی است که مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و مدارس ما گریبانگیر این معضل هستند و باید این فضا به مکان پاسداری از ارزش‌های دینی تبدیل شود.

میرزایی‌اصل در پایان از امامان جمعه و جماعت استان خواست به دلیل حساسیت موضوع حجاب و عفاف، این امر مهم را به طور سلسله مباحث در سخنرانی‌ها مطرح کنند.

انتهای پیام/‌79005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول