اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

برج شناور مشکل رنگ و بوی آب شرب اردبیل را برطرف کرده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با بهره‌برداری از برج شناور در تراز بالای آب سد یامچی مشکل رنگ و بوی آب شرب اردبیل که سال‌های سال مورد گلایه و نگرانی مردم بود برطرف شده است.

برج شناور مشکل رنگ و بوی آب شرب اردبیل را برطرف کرده است

داود نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: آب شرب اردبیل از لحاظ بهداشتی و سلامت هیچ مشکلی نداشته و تنها به دلیل برداشت آب از رقوم پایین دست در رنگ و بوی آن برخی نگرانی‌ها وجود داشت که با بهره‌برداری از برج شناور و برداشت از رقوم بالاتر این مشکل برطرف شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این کار با طراحی و ساخت برج شناور توسط کارشناسان و متخصصان بومی آغاز شده و ظرف ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسید تا با استفاده از چهار مورد پمپ شناور بتوانیم مشکل آب شرب اردبیل را برطرف کنیم.

نجفیان کل هزینه انجام شده برای اجرای این پروژه را دو میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ‌برای تکمیل این پروژه به یک میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که امیدواریم با اقدامات مناسب بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

این مسئول از مطالعات جامع برای انتقال آب چشمه‌های دامنه سبلان به اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح مطالعاتی برای استحصال و فرآوری آب مطلوب و با کیفیت ادامه دارد و امیدواریم در کنار انتقال قزل‌اوزن که سیر منطقی خود را طی می‌کند، با این امر بتوانیم مشکل آب شرب اردبیل را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد:‌ ما در مرکز استان اردبیل نیازمند تأمین 66 میلیون متر مکعب آب شرب و بخش صنعت از این حوزه هستیم که این امر در آستانه تصویب قرار دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: ‌با طرحی که در دست مطالعه و سپس اجرا قرار می‌گیرد از طریق سازنده‌های سد و گسل‌های سبلان و ارتفاعات آن می‌توانیم آب مورد نیاز را تأمین کرده و در اختیار هموطنان قرار دهیم.

نجفیان اظهار امیدواری کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که به صورت دقیق و با اولویت در دست مطالعه و اجراست، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکل آب اردبیل و سایر شهرها برطرف شده و ما از این جهت دغدغه‌ای نداشته باشیم.

وی با اعلام اینکه ارزش اقتصادی آب در کشور ما هنوز جای خود را پیدا نکرده و یک شکافی بین هزینه تمام شده و مصرف بی‌رویه آب وجود دارد، ادامه داد: این شکاف به حدی است که مردم متوجه قیمت تمام شده آب در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی نیستند.

نجفیان در پایان خشک شدن تالاب‌های متعدد و منابع زیرزمینی را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت:‌ امیدواریم با راهکارهای مناسب بتوانیم بیش از هر زمان دیگر در حوزه تأمین منابع آب اقدامات لازم و ضروری را انجام داده و بسیاری از اهداف خودمان را محقق کنیم.

انتهای پیام/62006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول