اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران مطرح کرد

مشکل جدی در تامین آب شرب شهروندان مازندرانی/‌اهتمام وزارت نیرو در تکمیل‌ طرح‌ها

استاندار مازندران گفت: برای تامین آب شرب شهروندان مازندرانی مشکل جدی داریم.

مشکل جدی در تامین آب شرب شهروندان مازندرانی/‌اهتمام وزارت نیرو در تکمیل‌ طرح‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، ربیع فلاح جلودار در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به محورهای اقتصادی در استان اظهار داشت: کشاورزی مهم‌ترین محور اقتصادی استان است که در سال‌های گذشته خوب توسعه نیافته است و این عقب‌ماندگی فقط شامل بخش کشاورزی نبوده بلکه در دیگر بخش‌ها نیز چنین وضعیتی مشاهده می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه آب محور توسعه همه بخش‌هاست بیان داشت: در این استان که سالانه رقمی حدود 2/1 میلیارد متر مکعب آب از کنار خانه‌هایمان وارد دریا می‌شود در فصول کشاورزی دارای کمبود آب هستیم یا نمی‌توانیم ضریب کشت خود را از 3/1 به 2 برسانیم و یا اینکه برای تامین آب شرب شهروندان مشکل جدی داریم.

وی تصریح کرد: این درحالی است که به قول رئیس جمهور  50 درصد محصولات غذایی روی سفره‌هایمان وارداتی است و من معتقدم اگر می‌خواهیم حماسه اقتصادی خلق کنیم باید از مزرعه مردم عبور کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به عقب‌ماندگی استان در بخش گردشگری و صنعت گفت: مشکل استان فقط مشکل کمبود منابع مالی نیست بلکه امروز هم بیش از گذشته نیاز به همبستگی، همدلی و همراهی همه افراد داریم.

فلاح جلودار در پایان با اشاره به اهمیت سدهای گلورد و هراز و بیان این نکته که با بهره‌برداری سد هراز فقط در بخش کشاورزی امکان کشت مجدد 100 هزار هکتار فراهم می‌شود و سالانه بیش از 300 هزار تن محصول تولید می‌شود گفت: انتظار داریم تمام مسئولان به‌ویژه وزارت نیرو در تکمیل و احداث این دو طرح مهم اهتمام جدی داشته باشد.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول