اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

برداشت 300 تن محصول در هکتار با کشت گلخانه‌ای در جم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از برداشت 300 تن محصول در هکتار با کشت گلخانه‌ای در جم خبر داد.

برداشت 300 تن محصول در هکتار با کشت گلخانه‌ای در جم

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: تأمین به موقع آب برای کشاورزان در شهرستان‌های مختلف از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر است.

وی افزود: به شهرستان‌های مختلف استان بوشهر تاکنون سرکشی کرده‌ایم و با نقاط ضعف و قوت شهرستان‌ها و معضلات و مشکلات آنها آشنایی کامل داریم و امیدوار هستیم بتوانیم به اهداف و برنامه‌های مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: شهرستان جم دارای قابلیت و ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و برای تامین آب این منطقه تدابیر ارزشمندی اندیشیده شده است.

رجایی تصریح کرد: خشکسالی‌های پیاپی چند سال اخیر موجبات مشکلات زیادی برای تامین آب کشاورزان شد و هم‌اکنون طرح‌های مختلفی برای غلبه بر این مشکلات انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری آب در شهرستان جم ابراز داشت: استقبال عمومی مردم از کشت‌های گلخانه‌ای و ظرفیت بالایی که در این شهرستان وجود دارد، سبب شده میزان برداشت محصول گلخانه‌ای در شهرستان جم به حدود 300 تن در هکتار برسد که این میزان در مقایسه با کشت سطحی حدود 450 تا 500 درصد افزایش محصول نشان می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف بهینه آب که همان اصلاح الگوی مصرف و آشنایی با وضعیت کم آبی در شرایط موجود است از سوی کشاورزان خوش ذوق این شهرستان با کشت‌های گلخانه‌ای و مکانیزه به اجرا درآمده است.

رجایی گفت: از تمام امکانات و توانمندی موجود برای بهبود وضعیت آب کشاورزان و همچنین آب سالم آشامیدنی مردم استفاده خواهیم کرد و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/2451/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول