اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

برپایی پرشور شام غریبان بیانگر عمیق بودن ریشه‌های دین است

امام جمعه ماکو گفت: برپایی پرشور شام غریبان بیانگر عمیق بودن ریشه‌های دین است.

برپایی پرشور شام غریبان بیانگر عمیق بودن ریشه‌های دین است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماکو، اظهار داشت: هدایت و رهبرى در نهضت امام حسین (ع) بر پایه ارزش‏هاى دینى قرار داشت و مراسم شام غریبان از اعتقادات راسخ ملت ایران اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت: امام سجاد (ع) در خطبه آتشین خود در شهر شام و کاخ یزید به بعضى از این اصول اشاره فرمود.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) بدین گونه به معرفى خاندان عصمت (ع) به‏ ویژه رهبر نهضت اباعبداللّه‏ الحسین (ع) پرداخت و چهره ناپاک بنى ‏امیه به‏ ویژه یزید را افشا کرد.

رنجبری تصریح کرد: یکی از ماندگارترین میراث فرهنگی که می‌تواند در هر زمانه‌ای وارثان خود را بهره‌مند سازد مقوله پیروی از سنت و سیره اهل بیت پیامبر (ص) است.

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مغتنمی برای افزایش شناخت نسبت به مکتب عاشورا و مکتب حسینی است، ادامه داد: باید همه مردم به ویژه جوانان معرفت خود را نسبت به سالار شهیدان و قیام بزرگ او بیشتر کنند.

رنجبری افزود: باید بتوانیم در سایه معرفت بیش‌تر برای دنیای خود و برای آخرت‌مان بهره‌ بیش‌تری از این ایام ببریم.

وی متذکر شد: به طور یقین عاشورا از چنان عمق و ارزشی برخوردار است که تا پایان تاریخ پیام‌آور ارزش‌های والای انسانی و الهام‌بخش انسان‌های آزاده و خداجو خواهد بود.

رنجبری عنوان کرد: عاشورا همچون دانشگاهی است که از همه طبقات یعنی از زن و مرد، کوچک و بزرگ، سیاه و سفید، مسلمان و غیر مسلمان از آن الگو می‌گیرند و درس می‌آموزند.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: این دانشگاه اساتیدی چون حسین (ع)، قمر بنی‌هاشم (ع) و زینب کبری (س) دارد و این یکی از موضوعات فلسفه شکل‌گیری عاشورا بوده که در تمام کتاب‌های تاریخی به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/61005/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول