اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چایپاره:

آئین شام غریبان در ترویج ارزش‌های الهی مؤثر است

امام جمعه چایپاره گفت: آئین شام غریبان در ترویج ارزش‌های الهی مؤثر است.

آئین شام غریبان در ترویج ارزش‌های الهی مؤثر است

حجت‌الاسلام محمود ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چایپاره اظهار داشت: نهضت عاشورایی امام حسین (ع) برای احقاق حق و عدالت بود.

وی یادآور شد: عاشورای حسینی و مراسم سنتی شام غریبان برای نمایان کردن انوار توحید و خداپرستی از پس پرده‌های ظلمانی کفر و جهل بود که حکومت ظالمانه بر چهره اسلام ناب و بر سنت پاک رسول خدا (ص)کشیده بود.

امام جمعه چایپاره ابراز داشت: امام حسین (ع) براى اقامه اصل امر به‏ معروف و نهى از منکر از بیعت با یزید خوددارى و با صراحت تمام و قاطعیت وصف‏ ناپذیرى آن را رد کرد.

ابراهیمی ادامه داد: فرهنگ عاشورا یعنی طرفداری از حق و ترویج آن و دشمنی و مبارزه با باطل و با الهام‌گیری از فرمایش امام حسین (ع) می‌توان گفت که فرهنگ عاشورا یعنی تبلیغ و ترویج معروفات و مبارزه با منکرات است.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا برپا نمودن حق و از بین بردن باطل بوده و در این زمان یزید همان استکبار جهانی است که در نقش آمریکا و اسرائیل قرار دارد و وظیفه حسینیان زمان مبارزه با آن‌ها هست.

امام جمعه چایپاره عنوان کرد: در نهضت عاشورا میان امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش هماهنگى و هم‏دلى بود و همه آنان براى دست‏یابى به وصال حق و اداى تکلیف امر به معروف و نهى از منکر در کنار امام حسین (ع)  قرار گرفته بودند.

ابراهیمی در پایان اضافه کرد: همه اصحاب و یاران امام حسین (ع) در پیروى از رهبر نهضت فعالیت‏‌هاى یکسانى انجام مى‏‌دادند.

انتهای پیام/61005/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول