اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از عزاداری روز عاشورا در قائشمهر

قائشمهر در روز عاشورا غرق در ماتم و عزا شد

قائمشهر در عزاداری روز عاشورا غرق در ماتم امام حسین(ع) شد.

قائشمهر در روز عاشورا غرق در ماتم و عزا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، امروز آسمان در غم شهادت مظلوم کربلا امام حسین(ع) گریست، والامقامی از نسل پاکان که قرن‌هاست شیعیان در سوگ فراقش غرق در عزا و ماتم هستند.

سالار شهیدان در این روز به همراه یاران باوفایش به میدان پیکار با یزیدیان شتافت و در راه حفظ و اعتلای اسلام از هیچ کوششی دریغ نکرد.

واقعه عاشورا درسی بزرگ است، برای آنان که عبرت آموزند، تا بدانند ظلم هیچ‌گاه پایدار نیست و رهروان ظالمان عاقبتی نیک نخواهند داشت.

جای جای شهرستان قائمشهر امروز غرق در اشک و ماتم است و همه اقوام این سرزمین، همه یک صدا بر مظلومیت «حسین(ع)» و شهدای کربلا فریاد می‌زنند.

قرن‌هاست که از قیام عظیم عاشورا می‌گذرد اما هر سال در ماه محرم بوی عزای حسینی در کوچه، پس کوچه‌های شهر می‌پیچد و همه چیز حال و هوا و رنگ و بوی حسینی می‌یابد.

 

شهر شهید پرور قائمشهر  جامه سیاه بر تن پوشیده و هیاهوهای زندگی شهری هم نتوانسته رنگ قیام خونین عاشورا را در تاریخ کم رنگ کند بلکه هر سال بر تعداد ارادتمندان خاندان پیامبر افزوده می‌شود.

امروز عاشورا است، دلدادگان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مصیبت شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه می‌زنند.

هیئت‌های عزاداری جلوه باشکوهی از عشق به سید و سالار شهیدان را به نمایش گذاشته‌اند،از جمله زیباترین دسته عزاداری ابا عبدالله الحسین را می‌توان به دسته عزاداری معلولان ذهنی آسایشگاه بالا لموک اختصاص داد چرا که با اشک‌هایی که بر گونه‌های پاکشان جاری بود توانستند زیباترین عزاداری را در وصف حسین(ع) انجام دهند.

در ادامه این مراسم همزمان با اذان ظهر، و به یاد نماز ظهر عاشورا تمامی دسته‌جات توقف کرده و نماز نماز ظهر عاشورا را به جا آوردند.

به گزارش فارس، عصر امروز مردم قائمشهر در مراسم شام غریبان اباعبدالله در آرامگاه‌ها به عزاداری می‌پردازند.

==================

عکس و خبر: سید سعید کاظمی

==================

انتهای پیام/ 86017/ل20/ض20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول