اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تاسوعای حسینی

قزوین غرق در ماتم و عزا است / آسمان هم اشک می‌ریزد

هم‌زمان با تاسوعای حسینی مردم ولایت‌مدار دارالمؤمنین عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) در زیر بارش باران را عاشقانه انجام دادند.

قزوین غرق در ماتم و عزا است / آسمان هم اشک می‌ریزد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با وجود بارش باران در قزوین از دقایقی پیش هیئت‌ها و مساجد در سراسر قزوین مراسم شب عاشورا در این استان را آغاز کردند.

عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از صبح امروز با برپایی مجالس عزاداری در حسینیه‌ها و مساجد و با برپایی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در این روز، در سوگ شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دیگر شهدای کربلا به عزاداری پرداختند.

مردم شهر قزوین نیز در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از نقاط مختلف دارالمؤمنین به طرف حرم مطهر حضرت حسین بن علی بن موسی الرضا (ع) حرکت کرده و پس از زیارت حرم مطهر به عزاداری در این مکان پرداختند. تجمع بی‌نظیر هیئت‌های قزوین در خیابان شهدا که صبح امروز انجام شد در نوع خود بی‌نظیر و قابل تحسین بود.

ایستگاه‌های صلواتی نیز با پخش نذورات مانند چای، شربت و شیر از عزاداران پذیرایی می‌کنند. برخی از شهروندان قزوینی هم بر اساس یک سنت دیرینه برای نشان دادن ارادت خود به ساحت حضرت سید‌الشهدا (ع) در منازل خود اقدام به برپایی مجالس سوگواری می‌کنند.

بعد از ظهر امروز خطبه معروف عاشورا با حضور مردم و مسئولان در مساجد جامع استان قرائت شد.

در شب تاسوعا نیز تعدادی از دسته‌های عزاداری در سطح شهر و در امامزاده علی و امامزاده محمد (سلطان سید محمد) اجتماع و تا پاسی از شب عزاداری کردند.

انتهای پیام/2667/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول