اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تکاب:

شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در عزاداری‌ها به خوبی تبیین نمی‌شود

امام جمعه تکاب گفت: در مجالس عزاداری امروز ابعاد شخصیتی حضرت ابوالفضل (ع) به خوبی تبیین نمی‌شود.

شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در عزاداری‌ها به خوبی تبیین نمی‌شود

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تکاب اظهار داشت: در مجالس عزاداری امروز ابعاد شخصیتی حضرت ابوالفضل (ع) به خوبی تبیین نمی‌شود.

وی ادامه داد: حضرت ابوالفضل (ع) به واقع سپهدار و علمدار بود و همان نقشی را برای امام حسین (ع) ایفا کرد که حضرت علی (ع) برای پیامبر (ص) ایفا کرد.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: در جریان مبارزات مردم ایران علیه جور و ستم شاهان وجه حماسی رویداد عاشورا قوت گرفت و مظلومیت ستمدیدگان به صورت خشم علیه حکومت تجلی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: توجه به جوهره حقیقی حرکت سیدالشهدا (ع) یعنی قیام علیه ستم و احیای دین نکته‌ای است که مورد غفلت قرار می‌گیرد در حالی که باید هدف از عزاداری‌ها تقویت بینش و قدرت ایمان باشد.

محمدی متذکر شد: فلسفه اصلی و نهایی نهضت امام حسین (ع) را می‎توان در یک هدف جا‎مع یعنی احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) و زدودن زنگارهای تحریف‎ و بدعت‎ از دین جدشان خلاصه کرد‎.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) راهکار و ابزار لازم برای جامه عمل پوشاندن به این هدف را در عنصر امر به معروف و نهی از منکر می‎داند.

محمدی عنوان کرد: در سیره ائمه اطهار (ع) برنامه‌ای که هرگز در هیچ شرایطی ترک نشد برپایی عزا بر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بود.

امام جمعه تکاب افزود: امام سجاد (ع) پس از امام حسین (ع) تا زنده بود در هر مجلس از داغ حسین می‌گفت و در حقیقت مجلس عزا برپا می‌کرد.

انتهای پیام/61005/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول