اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

همراهی شیاطین کوچک با شیطان بزرگ

آیت الله خامنه ای: امروز امام امت موجودی خود را به میدان آورده است که موجودی یک ملت است در مقابل همه دستگاه های سیاسی و نظامی عالم که شیطان بزرگ در راس آن است اما شیطان های متوسط و شیطان های کوچک هم کمر به قلع و قمع جمهوری اسلامی و خط قرآن و خط امام بسته اند.

همراهی شیاطین کوچک با شیطان بزرگ

رخدادهای23 آبان 1359

چکیده

  • خطبه های نمازجمعه این هفته تهران نیز همانند هفته های گذشته به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در محل دانشگاه تهران برگزار شد .
  • آیت الله خامنه ای در بخشی از خطبه های نمازجمعه تهران دخالت روحانیون در  فرماندهی جنگ را که از سوی برخی گروه های سیاسی مطرح می شود را تکذیب کردند .
  • نماینده امام در شورای عالی دفاع :  به جهت مواضع خصمانه اردن در جنگ ایران و عراق سطح روابط کشورمان با اردن از سفیر به کاردار تنزل پیدا می کند.
  • آیت الله منتظری : منافقین مسایل کوچک را بزرگ جلوه می دهند و رادیو های بیگانه نیز از این موضوع سوء استفاده می کنند.
  • دادگاه ویژه انقلاب مرکز که محاکمه محمدرضا سعادتی عضو سازمان مجاهدین خلق را برعهده داشت سعادتی را به 10 سال زندان محکوم کرد.
  •  جنگنده های نیروی هوایی ایران 20 منطقه حساس نظامی، نفتی و صنعتی عراق را در خاک این کشور بمباران و خسارات بسیاری را به رژیم بعث وارد کرده است.
  • عده زیادی از مسلمانان آمریکا پس از اقامه نماز در مراکز اسلامی واشنگتن با انجام راه پیمایی اختناق و بی عدالتی در مریکا و آزار و اذیت مسلمان این کشور توسط پلیس اف بی ای را محکوم کردند.
  • استاندار کرمانشاه اعلام کرد در حال حاضربا تلاش نیروهای مردمی و رزمندگان اسلام سرپل ذهاب تا 20 کیلومتری قصرشیرین و گیلانغرب در اختیار نیروهای ایرانی قراردارد.
تکذیب شایعه دخالت روحانیت در فرماندهی جنگ

آیت الله خامنه ای در بخشی از خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه شورای عالی دفاع به هیچ وجه  در فرماندهی ارتش دخالت نمی کند ،گفتند : در این هفته و هفته قبل شایعاتی وجود داشت مبنی بر این که روحانیون در کارهای جنگ دخالت می کنند من صریحا می گویم این مطلب دروغ است . در حد نظر دادن که هر انسانی نظر می دهد امروز دیگر دوران گذشته نیست که ما به مردم بگوئیم خفه شوید و اظهار نظر نکنید یک سرباز می آید در مقابل فرمانده اش اظهار نظر می کند یک پاسدار عادی می آید نقشه جنگی و طرح جنگی ارائه می کند یک افسر جزء راهنمایی می کند که بسیار ذی قیمت است . یک روحانی که بار سنگین هدایت و ارشاد مردم بر دوش او است درد دل ها را می شنود و گزارش ها را می بیند چرا نتواند اظهار نظر بکند؟ اظهار نظر می کند ولی دخالت به هیچ وجه.

عده زیادی از مسلمانان آمریکا پس از اقامه نماز در مراکز اسلامی واشنگتن با انجام راه پیمایی به سوی ساختمان روزنامه واشنگتن پست، وزارت دادگستری آمریکا و سازمان اف بی آی  اختناق و بی عدالتی در آمریکا و آزار و اذیت مسلمان این کشور توسط پلیس اف بی ای را محکوم کردند.

امروز شورای عالی دفاع هم نسبت به ارتش فرماندهی ندارد

ایشان ادامه دادند : امروز شورای عالی دفاع هم نسبت به ارتش فرماندهی نمی کند این را بدانند مردم ایران شورای عالی دفاع طراحی می کند طرح می دهد ارائه طریق می کند فرمانده شورای عالی دفاع نیست. نظامی هم فرماندهی فرماندهان خود را می پذیرد . آیت الله خامنه ای افزودند : توطئه علیه روحانیت از زمان رضاخان بوده است و کسانی که روحانیت را می کوبند، در صددند تا ارتباط مستحکم روحانیون و مردم را خدشه دار کنند.

شیطان ها کمر به نابودی جمهوری اسلامی بسته اند

امروز فرزند حسین روح خدا و امام امت موجودی خود را به میدان آورده است که موجودی یک ملت است در مقابل همه دستگاه های سیاسی و نظامی عالم تنها آمریکا نیست آمریکا در راس یک جریان است شیطان بزرگ است اما شیطان های متوسط و شیطان های کوچک در همه جای عالم امروز کمر به قلع و قمع جمهوری اسلامی و خط قرآن و خط امام بسته اند بسیارند کسانی که می گویند نروید نکنید شما ضعیف هستید اما این ملت می خواهد ثابت کند که فرزند حسین است دنباله رو حسین است .

خدا را شکر در این فضا نفس نمی کشم

ایشان با اشاره به دعواهای سیاسی چند روز گذشته که در برخی مطبوعات انعکاس پیدا کرده است اظهار داشتند وقتی به تهران آمدم از هیچ چیز خبر نداشتم شرح دادند که چه روزنامه هایی چه مسائلی را مطرح کرده اند و ذهن مردم را مشوش کرده اند من از ته دل خدا را شکر کردم که در اهواز و در جبهه خوزستان دور از غوغای سیاست بازان راحت طلب فرصت طلب مشغول کار دیگری بوده ام و اینجا نبوده ام و انشاء الله هر چه زودتر باز پس از اقامه نماز و انجام کارهایی که دارم خواهم رفت تا این جو و این فضا را استنشاق نکنم .(1)

نگاهی به زندگی آیت الله منتظری از اواسط دهه 60 تا فروردین ماه 68 که منجر به برکناری ایشان از سوی امام خمینی شد نشان می دهد که خود آیت الله منتظری مبتلا به این بلیه شده بود . وی با دفاع از منافقینی که از کاه کوه می ساختند خبرهای منتشره از سوی این منافقین را باور کرده و با سخنرانی های به زعم خود آتشین فضا را برای رسانه های بیگانه فراهم می کردند .

آیت الله منتظری : با آوارگان خوزستان مانند مهاجرین صدر اسلام برخورد کنید

آیت الله منتظری در خطبه های نماز جمعه قم تاکید کرد با آوارگان خوزستان رفتار مهاجرین صدر اسلام را داشته باشید. امام جمعه قم از دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا که با اعتصاب غذا دست به اعتراض علیه امپریالسیت زدند قدردانی کرد. وی با تشریح موقعیت اقتصادی ایران و مقایسه فروش نفت در دوران پهلوی و زمان حاضر، گفت: آوارگان خوزستانی که  مردانشان برای حفاظت از ایران در جبهه می جنگند را باید با رفتاری همچون برخورد با مهاجرین صدر اسلام پذیرایی کرد.

منافقین مسائل کوچک را بزرگ می کنند

آیت الله منتظری ضمن تاکید برمسئول بودن همگان در برابر فساد و تعدی در جامعه، تاکید کرد منافقین مسایل کوچک را بزرگ جلوه می دهند و رادیو های بیگانه نیز از این موضوع سوء استفاده می کنند.(2)

سعادتی به 10 سال زندان محکوم شد

آخرین جلسه دادگاه محمدرضا سعادتی عضو سازمان مجاهدین خلق( منافقین ) و متهم به جاسوسی پایان یافت و دادگاه وارد شور شد. در پایان نهمین جلسه دادگاه لاجوردی دادستان انقلاب اسلامی تهران گفت : به تمام پاسدارها واعضای کمیته ها ابلاغ می شود هر کجا آقایان رفیعی نژاد و محسن رضایی را دیدند بازداشت کنند چون اینها و اعضای کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق متهم هستند و باید خودشان را معرفی کنند .

همچنین در این جلسه ماشاء الله قصاب که به ضرب و شتم سعادتی متهم است ضمن تشریح وقایع در گیری با سعادتی گفت: موقعی که من به دفتر سعادتی رفتم ایشان بر روی من اسلحه کشید که من زدم به صورت او چند دقیقه بعد مامور شوروی وارد اتاق شد من او را هل دادم ولی به من گفتند که به او کار نداشته باشم چون او مصونیت سیاسی دارد ، سعادتی به هنگام خروج از ساختمان با داد و فریاد مار ا ساواکی خطاب می کرد.(3) دادگاه ویژه انقلاب مرکز که محاکمه محمدرضا سعادتی عضو سازمان مجاهدین خلق را برعهده داشت پس از استماع دفاعیات متهم و تفهیم اتهام بدوی به وی ، طی آخرین شور، سعادتی را به 10 سال زندان محکوم کرد. (4)

بمباران 20 منطقه نظامی و نفتی عراق

ستاد مشترک ارتش در اطلاعیه ای اعلام کرد جنگنده های نیروی هوایی ایران 20 منطقه حساس نظامی، نفتی و صنعتی عراق را در خاک این کشور بمباران و خسارات بسیاری را به رژیم بعث وارد کرده است. وارد کردن خسارت به پادگان حاجی عمران در شمال شرق عراق، انهدام تاسیسات بندر فاو و حمله به تاسیسات نفتی گمرک صفوان و کالاهای شیمیایی این گمرک از جمله این اقدامات است.(5)

کاهش سطح روابط ایران و اردن

آیت الله خامنه ای اعلام کرد به جهت مواضع خصمانه اردن در جنگ ایران و عراق سطح روابط کشورمان با اردن از سفیر به کاردار تنزل پیدا می کند. نماینده امام خمینی در شورای عالی دفاع همچنین گفت : آقای هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی در این هفته به شمال آفریقا سفر خواهد کرد. از سوی کشورهای سوریه ، الجزایر ، لیبی و لبنان دعوت هایی به عمل آمده است . (6)

تظاهرات مسلمانان آمریکا در واشنگتن

عده زیادی از مسلمانان آمریکا پس از اقامه نماز در مراکز اسلامی واشنگتن با انجام راه پیمایی به سوی ساختمان روزنامه واشنگتن پست، وزارت دادگستری آمریکا و سازمان اف بی آی  اختناق و بی عدالتی در آمریکا و آزار و اذیت مسلمان این کشور توسط پلیس اف بی ای را محکوم کردند. (7)

تسلط توپخانه ارتش ایران بر شهرهای عراق

استاندار کرمانشاه اعلام کرد در حال حاضربا تلاش نیروهای مردمی و رزمندگان اسلام سرپل ذهاب تا 20 کیلومتری قصرشیرین و گیلانغرب در اختیار نیروهای ایرانی قراردارد. زارع افزود: با توپخانه ای که در مناطق جنگی استان کرمانشاه داریم بر خیلی از شهرهای عراق مسلط هستیم اما به جهت مکتبی بودن و اصول انسانی به مناطق مسکونی آسیبی نمی رسانیم.(8)

پی نوشت :

1- جمهوری اسلامی ، 24 آبان 1359 ، صفحه 12

2- اطلاعات ، 24 آبان 1359 ، صفحه 4 ، آیت الله منتظری در خطبه های نمازجمعه به یک ویژگی عمده منافقین اشاره می کنند و آن اینکه از کاه کوه می سازند و رادیوها و رسانه های بیگانه نیز از این کاه های کوه شده حداکثر استفاده را می برند [و در این میان گروهی ساده لوح نیز نقش رابط را بازی می کنند  و مواد خام تهیه شده از سوی منافقین را در اختیار بیگانگان قرار می دهند ]  نگاهی به زندگی آیت الله منتظری از اواسط دهه 60 تا فروردین ماه 68 که منجر به برکناری ایشان از سوی امام خمینی شد نشان می دهد که خود آیت الله منتظری مبتلا به این بلیه شده بود . وی با دفاع از منافقینی که از کاه کوه می ساختند خبرهای منتشره از سوی این منافقین را باور کرده و با سخنرانی های به زعم خود آتشین فضا را برای رسانه های بیگانه فراهم می کردند . امام خمینی در نامه تاریخی 6فروردین 1368 خطاب به آیت الله منتظری به این نکته اشاره و تاکید می کنند : شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. رک نامه تاریخی امام خمینی به آیت الله منتظری ، 6/1/1368

3- اطلاعات ، 24 آبان 1359 ، صفحه 2 ، در تاریخ 25بهمن 1357 سفارت آمریکا توسط چریک های فدایی خلق سفارت آمریکا را برای ساعاتی اشغال می کنند که با مساعدت های انجام شده و با توجه به جو بسیار حساس ابتدای پیروزی انقلاب سفارت آزاد می شود. صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت در این باره می گوید : از سه گروه مسلحی که به همراه ابراهیم یزدی و از سوی دولت موقت  به سفارت آمده بودند، یک گروه برای حفظ امنیت سفارت در محوطه باقی ماند و دو گروه دیگر از سفارت خارج شدند. گروه محافظ علی الاصول می بایستی در بیرون از محوطه سفارت وظیفه حفاظتی خود را انجام بدهد، اما سولیوان با ابقای آنان در محوطه سفارت هم موافقت کرد. رهبر این گروه، کسی بود که بعدها به "ماشاءالله قصاب" معروف شد. متأسفانه استقرار این نیرو در داخل سفارت موجب بروز مشکلات فراوانی شد. رفتار این فرد و گروهش با معیارهای اسلامی فاصله داشت. آنها با دریافت پول از مراجعین ایرانی، برای گرفتن ویزا از حضور خود سوء استفاده می کردند؛ بعضاً مشروبات الکلی نیز مصرف می کردند. رفتار آنها موجب شکایت مسئولان سفارت شد. اما آنها حاضر به ترک محوطه سفارت نبودند. در زمانی که آقای دکتر یزدی در وزارت امور خارجه بود و سولیوان هم از ایران رفته و ناس کاردار سفارت و عهده دار امور شده بود. با افزایش شکایت ها و رفتارهای غیر اسلامی، درنهایت با موافقت و دستورآیت الله مهدوی کنی، رئیس کمیته مرکزی انقلاب اسلامی ایران ماشاءالله قصاب و گروهش از سفارت بیرون کشیده شدند. رک ناگفتههای صادق طباطبایی درباره حواشی اشغال سفارت آمریکا، خبرآنلاین، 16 آبان 1391 «سید محمد هاشمی» یکی از اعضای دانشجویان پیرو خط امام که در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا  در 13 آبان 1358 به همراه دیگر دوستانش نقش داشته است نیز در مورد ماشاء الله قصاب می گوید : افرادی بودند که به اسم انقلاب عده ای را می‌گرفتند و تسویه حساب می‌کردند. افراد را می کشتند و اموالشان را می‌بردند، انقلاب قانون خود را دارد و هر کسی مدعی است . ماشاءالله قصاب هم یکی از همین آدم‌هابود که مثل شعبان بی‌مخ فکر می‌کرد در فراز فعالیت های دفاع از انقلاب اسلامی جایی را به نام سفارت آمریکا سفت و سخت چسبید و حتی در لو دادن فرار سعادتی موثر است و خبر داشته.ماشاءالله قصاب با وزارت خارجه دولت موقت در ارتباط بود؟ *هاشمی: ماشاءالله قصاب رئیس کمیته منطقه بود و در رابطه با سفارت آمریکا با وزارت خارجه مرتبط بوده است. آن موقع هر کس برای اثبات شخصیت خود منطقه حکومتی خودش را گسترش می‌داد. با عده‌ای سازش می کند و با عده‌ای هم مبارزه . دشمن تئوریک ماشاءالله قصاب جریان‌های چپ‌ بودند که نسبت به آنها مسئله داشت. من جریان ماشاءالله قصاب را فعال سیاسی وابسته به جریان‌های راست افراطی می‌دانم که محور قدرت را سفارت امریکا می‌داند و اگر اطراف آنجا بچرخد بالاخره فرجی می‌‌شود و روزی اگر ورق برگردد یک جایی برایش هست. رک خبر گزاری فارس [مصاحبه با سید محمد هاشمی] ، 10 آذر 1387

4- اطلاعات ، 25 آبان 1359 ، صفحه 11

5- اطلاعات ، 24 آبان 1359 ، صفحه 3

6- اطلاعات ، 24 آبان 1359 ، صفحه 12

7- اطلاعات ، 25 آبان 1359 ، صفحه 12

8- اطلاعات ، 25 آبان 1359 ، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول