اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

احیای عاشورای حسینی احیای دین اسلام است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: احیای عاشورای حسینی به معنای واقعی احیای دین مبین اسلام است.

احیای عاشورای حسینی احیای دین اسلام است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شاهین‌دژ اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) در عاشورا با نثار خون عزیزان، بی قراری کودکان، بی‌پناهی بانوان و صحنه‌هایی آکنده از مصیبت و مظلومیت رقم خورد.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ فراز و نشیب‌های گوناگونی را از سر گذرانده و در پرتو سوگواری برای سالار شهیدان امام حسین (ع) توانسته روحیه شکست خورده خود را که در دوره رژیم منفور شاه رخ داده بود، دوباره احیا کند.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین (ع) پیوسته موجب تسکین آلام شیعیان بوده است.

باقری با بیان اینکه امام حسین (ع) حفظ اسلام را در قیام خود می‌دانست، ادامه داد: قیام امام حسین (ع) قیام در راه حق و حقیقت بود.

امام جمعه شاهین‌دژ عنوان کرد: امام حسین (ع) از همان روز نخست که از مدینه حرکت کرد با شعار امر به معروف و نهى از منکر حرکت کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) می‌فرماید که احیای دین در این عصر بدون احیـای عاشورا ممکن نیست چون تـنها راهکار بـرای احیای دین انقلاب بوده و تنها راه به حـرکت در آوردن چرخ عظیم انقلاب احـیای عاشورا حسینی است.

باقری اذعان داشت: عزاداران حسینی احساس پاکی و معنویت می‌کنند و این حالات خود می‌تواند بیانگر نوعی از تزکیه و پالایش روحی باشد که با شرکت در مجالس عزای حسینی به دست می‌آید.

وی در پایان افزود: سزاوار است که عزاداران در خارج از مجالس عزا نیز مراقب اعمال خود باشند تا رشد معنوی آنان افول پیدا نکند.

انتهای پیام/61005/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول