اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد دماوند:

هنرمندان و نویسندگان عاشورایی تجلیل می‎شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت:‌ هنرمندان و نویسندگان خالق آثار عاشورایی در حوزه‌های شعر،‌ داستان، نقاشی،‌ خوشنویسی، ‌تئاتر و ... تجلیل می‌‏شوند.

هنرمندان و نویسندگان عاشورایی تجلیل می‎شوند

مهدی بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: این مراسم تا پایان محرم و صفر و با مشارکت و همکاری تمام انجمن‎های هنری و ادبی شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند همچنین به برپایی سوگواره شعر عاشورایی اشاره کرد و افزود: این سوگواره با نام «عطر عترت» و با مشارکت انجمن شعر و ادب شهرستان دماوند، در دهه سوم محرم در سالن اجتماعات کوثر برپا خواهد شد.

بهرامی برنامه فرهنگی دیگر ماه‏‌های محرم و صفر را برپایی مسابقه کتاب‎خوانی عنوان کرد و ادامه داد: مسابقه کتاب‎خوانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‎های عمومی شهرستان در حال برگزاری است.

وی منبع مسابقه کتاب‎خوانی را کتاب امر به معروف و نهی از منکر نوشته حجت‎الاسلام محسن قرائتی خواند و اظهار کرد: هدف از انتخاب این موضوع، فرهنگ‎سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تأکید بر هدف اصلی امام حسین (ع) در روز عاشوراست.

اجرای تئاتر عاشورایی در شهرستان دماوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند همچنین به اجرای تئاتر عاشورایی در شهرستان دماوند اشاره و بیان کرد: در این برنامه که به احتمال زیاد در ماه صفر اجرا خواهد شد،‌ تئاتر کوتاهی با موضوع عاشورا و به مدت یک هفته در مجتمع‎های فرهنگی دماوند، رودهن و آبسرد روی صحنه خواهد رفت.

وی برگزاری تمام این برنامه‎ها را با همکاری و مشارکت انجمن‎های فرهنگی و هنری شهرستان دماوند برشمرد و تصریح کرد:‌ رویه اصلی ما در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، باعث هر چه فعال‎تر شدن این انجمن‎ها می‏‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: جنبه حمایتی و در اختیار قرار دادن فضا برای کار بر عهده ما بوده و طرح و ایده و اجرای برنامه بر عهده انجمن‎هاست.

بهرامی اظهار کرد: این روش، زمینه بروز و ظهور استعدادها را برای گروه‎های هنری در شهرستان دماوند فراهم می‎سازد و ایده‎ها و طرح‎های متنوع‎تری مطرح می‎شود که در اجرای منحصر به فرد برنامه‎ها تأثیر به‎سزایی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر همین اساس، ارتباط تنگاتنگی بین انجمن‎های فرهنگی و هنری شهرستان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار بوده و این بخش در شهرستان سامان‎دهی شده است.

انتهای پیام/2568/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول