اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دوم

قمی‌ها ناظر و داور مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور شدند

قمی‌ها این هفته مسئولیت نظارت و قضاوت مهمترین بازی‌های هفته دوم لیگ برتر بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور را بر عهده دارند.

قمی‌ها ناظر و داور مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که امسال 12 تیم در پیکارهای لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور حضور دارند، دیدارهای هفته دوم از نیم فصل نخست این باز‌ی‌ها از روز دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و مدعیان قهرمانی برابر حریفان خود به میدان می‌روند.

این سومین سال متوالی است که نماینده‌ای از قم در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور حضور ندارد و بر همین اساس دیگر چگونگی برگزاری مسابقات لیگ برتر مورد توجه قمی‌ها قرار ندارد اما به نمایندگی از قم داوران و ناظرانی در لیگ برتر کشورمان حضور دارند.

حسن افکار، عباس عثمانی، امیر واحدپور، محمود حاج اسماعیلی و مرحوم غلامعلی ابراهیمیان داورانی هستند که در سال‌های اخیر به نمایندگی از بسکتبال استان قم در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور یافته و جزو داوران با تجربه لیگ برتر محسوب می‌شوند.

مرحوم غلامعلی ابراهیمیان داور ملی و بین‌المللی بسکتبال قم نیز در مهر ماه سال 1388 در سن 53 سالگی در حین تمرین به منظور آمادگی برای قضاوت در فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، در پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید حیدریان ناگهان دچار حمله قلبی شد و متاسفانه بعد از مدت کوتاهی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این داور ارزنده بسکتبال کشورمان در حالی دارفانی را وداع گفت که در مدت بیش از 30 سال خدمت به جامعه بسکتبال کشورمان در چند مسابقه بین‌المللی نیز قضاوت کرده بود و از نخستین دوره لیگ برتر تاکنون نیز همواره یکی از داوران برجسته این رشته ورزشی محسوب می‌شد.

حالا در غیاب مرحوم ابراهیمیان و حاج اسماعیلی که به درجه بازنشستگی نائل شده است، داور جوانی همچون امیر واحدپور این هفته در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور قضاوت یکی از بازی‌های مهم را عهده‌دار است و علی عبدیخانی داور باسابقه بسکتبال قم نیز کار نظارت بر یکی دیگر از دیدارهای لیگ برتر را انجام می‌دهد.

اسامی داوران و ناظران هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در حالی اعلام شد که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال، دیدارهای این هفته از روز دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه برگزار می‌شود.

علی عبدیخانی و محمود حاج اسماعیلی دو تن از پیشکسوتان داوری بسکتبال قم این هفته کار نظارت بازی‌هایی که قرار است در شهرهای ماهشهر و قزوین برگزار شود را انجام می‌دهند در حالی که امیر واحدپور داور جوان قم نیز در ماهشهر قضاوت می‌کند.

در دیدار تیم‌های بسکتبال صنایع پتروشیمی ماهشهر و دانشگاه آزاد اسلامی تهران که قرار است از ساعت 16 روز دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه در شهر ماهشهر برگزار شود، محمود حاج اسماعیلی از قم ناظر بازی معرفی شده است و امیر واحدپور از قم در کنار جعفر محمدپور و ناصر افشار این دیدار را قضاوت می‌کنند.

همچنین در مسابقه‌ی حساس تیم‌های بسکتبال هفت الماس قزوین و مهرام تهران که به صورت همزمان در شهر قزوین به انجام می‌رسد، علی عبدی خانی از استان قم به عنوان ناظر حضور می‌یابد، ضمن اینکه داوران این بازی آذرافزا، صالحیان و نصر خواهند بود.

انتهای پیام/78002/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول