اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت بسکتبال کردستان:

بسکتبال کردستان به سوی مرگ و زوال پیش‌ می‌رود

سرپرست هیئت بسکتبال کردستان از عملکرد ضعیف 10 سال اخیر این هیئت و ناهماهنگی‌های موجود در حوزه بسکتبال استان گلایه کرد و گفت: بسکتبال کردستان به سوی مرگ و زوال پیش‌ می‌رود.

بسکتبال کردستان به سوی مرگ و زوال پیش‌ می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عارف مردوخی امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باشگاه‌داری هیچ ربطی به هیئت بسکتبال و هر هیئت ورزشی دیگری نداشته و هیئت‌ها می‌توانند فقط به عنوان هماهنگ‌کننده به باشگاه‌ها خدمت ارائه‌ کنند.

وی افزود: تربیت ورزشکاران در سطوح مختلف و تقویت پایه‌های ورزش در جامعه از مهمترین اهداف تعریف شده برای هیئت‌های ورزشی است که متأسفانه طی 10 سال اخیر این مهم در هیئت بسکتبال کردستان مورد غفلت قرار گرفته و همین امر موجب شده است که به جای پیشرفت به 40 سال قبل برگردیم.

مردوخی تصریح کرد: عدم شفاف‌سازی در حساب‌های مالی هیئت در گذشته و ندانم‌کاری‌های به وجود آمده و وجود مدیران و مسئولانی پروازی و ناآشنا با ورزش بسکتبال صدمات جبران ناپذیری را به ورزش بسکتبال کردستان وارد کرده‌است که تا ده‌ها سال قابل جبران نیست.

سرپرست هیئت بسکتبال کردستان خاطرنشان کرد: نجات بسکتبال کردستان نیازمند عزم همگانی و مشارکت گسترده مردم و خیرین بوده و اگر این اتفاق نیافتد باید شاهد مرگ تدریجی بسکتبال در کردستان باشیم.

مردوخی افزود: عملکرد ضعیف هیئت قبلی موجب قهر پیشکسوتان بسکتبال استان و صدمات جبران‌ناپذیری به این عرصه شده‌است که با تمام توان سعی می‌کنیم که این مهم را در وهله نخست رفع نماییم و با دعوت از پیشکسوتان و صاحب‌نظران حوزه بسکتبال استان روح تازه‌ای در کالبد خسته این رشته پرطرفدار در استان دمیده شود.

* تشکیل تیم‌های پایه و مینی ‌بسکتبال در اولویت هیئت جدید کردستان

مردوخی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تدوین شده این هیئت برای ارتقای ورزش بسکتبال در استان اشاره کرد و افزود: انسجام‌بخشی به تیم‌های موجود و تشکیل و حمایت جدی از تیم‌های پایه از اولویت‌های این هیئت برای زنده‌کردن جایگاه والای کردستان در ورزش بسکتبال ایران اسلامی است و این مهم را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این مسیر نیز تمام توان مربیان، داوران و صاحب‌نظران و پیشکسوتان استان را در نظر گرفته و برای جبران صدمات گذشته گام برخواهیم داشت و گروه‌های منسجم استعدادیابی نیز در آینده نزدیک روانه مدارس استان خواهند شد.

سرپرست هیئت بسکتبال استان کردستان به مشکلات به وجود آمده در خصوص عدم حضور تیم شهرداری سنندج در لیگ کشوری اشاره کرد و متذکر شد: متأسفانه به دلیل ناهماهنگی‌ و غفلت شاهد حذف تیم باشگاه شهرداری در لیگ کشوری بودیم و این امر نگرانی‌هایی را برای دلسوزان بسکتبال استان و فعالان این عرصه به وجود آورد.

مردوخی عنوان کرد: مسئولان باشگاه شهرداری سنندج در تماسی تلفنی با بنده اعلام کردند که می‌خواهند به جای این غفلت و برای تدوام حمایت خویش از حوزه بسکتبال استان اعتبار در نظر گرفته شده برای حضور تیم باشگاهیشان در لیگ کشوری به تربیت و حمایت از تیم‌های پایه بسکتبال در سنندج اختصاص دهند.

وی پایان یادآور شد: این اقدامی حسنه بوده و هیئت بسکتبال استان و همه دلسوزان این عرصه نیز از این اقدام باشگاه شهرداری سنندج حمایت می‌کنند لذا امیدواریم این وعده هرچه زودتر تحقق یابد چراکه هم‌اکنون هیئت بسکتبال سنندج حتی قادر به پرداخت هزینه‌های روزمره خود و خرید تجهیزات ورزشی برای علاقه‌مندان نیست.

انتهای پیام/79006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول