اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین روز از ماه محرم

همایش شیرخوارگان حسینی در رابر برگزار شد‌

همایش شیرخوارگان حسینی در هشتمین روز از ماه محرم در حسینیه جامع‌ شهرستان رابر برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در رابر برگزار شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، در هشتمین روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی عصر امروز به همت هیئت محبان زهرا (س) در حسینیه جامع این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور زنان و کودکان شیرخوار آنها برگزار شد، شرکت‌کنندگان به یاد حضرت علی اصغر (ع) لباس‌های سفید و سبز بر تن کودکان و نوزادان خود کرده و در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یارانشان گریستند.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابراهیمی استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر می‌خواهید همواره سربلند زندگی کنید و در مقابل ظلم و ستم سر خم نکنید، باید همیشه ایمان به خداوند را در دل خود زنده نگه دارید.

وی افزود: مراسم شیرخوارگان یک بهانه است تا فرزندان ما با دین اسلام و ائمه‌اطهار (ع) بیشتر آشنا شوند و بنابراین تداوم برگزاری این‌گونه مراسمات بسیار مهم است.

ابراهیمی بیان داشت: اگر می‌خواهیم که فرزندان خردسال ما سعادت ابدی و باقیات‌الصالحات نصیبشان شود و شیعیان خوبی باشند باید آنها را از خردسالی با امام حسین (ع) و سیره ایشان آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه این نوزادان باید در روز قیامت شفیع ما باشند، خاطر نشان کرد: امروز دشمنان اسلام برای بچه‌های ما برنامه‌ریزی می‌کنند تا آنها را از مسیر حق و اسلام دور کنند و بنابراین باید در تربیت فرزندان خود همواره مراقب باشیم و آنها را با دین اسلام و ائمه‌اطهار (ع) آشنا و مأنوس کنیم.

ابراهیمی به اهمیت برپایی نماز در اول وقت اشاره کرد و گفت: نماز اول وقت برکات زیادی به زندگی انسان می‌بخشد و ‌سبب خیرات فراوانی می‌شود.

وی به اهمیت نماز ظهر عاشورا پرداخت و افزود: این نشان می‌دهد که باید همواره به نماز اول وقت توجه داشته باشیم و امر به معروف و نهی از منکر را نیز همچون همیشه زنده نگه داریم.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول